560ti oc + nättagg

Medlem
560ti oc + nättagg

tjenare

tänker skaffa ett till Gigabyte 560ti oc kort + ett bra nättagg, något som har tipps på ett bra nättagg som kommer att palla o driva två 560 ?

Medlem

Denna skulle räcka.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Eller lite billigare: http://www.inet.se/artikel/6911321/corsair-tx-750w-m-80-bronz...
(som jag kör 2st Gigabyte 560 TI OC på)


signatur

Have a good time!

Medlem

Räknade lite på vad det faktiskt kommer kräva. Räknade då på ett system med Intel i5 2500k, 2 ram stickor DDR3, 3fläktar(1x 120mm, 2st 80mm), DVDRW, 2 Hdiskar, 3 USB inkopplade och sedan då 2st SLI kopplade 560Ti kort. Kom fram till att ett sådant systemet skulle kräva ca 495watt, men självklart ska man lägga till 25-30% för att vara på den säkra sidan och även för att få ett stabilt system där komponenterna inte slits för snabbt. Så ett 650w nätagg är de som faktiskt krävs med över 30% marginal inräknat till ett sådant system. Nu vet jag ju inte vad du har för processor etc.. men tycker detta med watt gått lite till överdrift ärligt talat. Så länge man har en ca, 30% marginal på vad systemet faktiskt tar under nästan full load så är man safe. Självklart minst lika viktigt att det är ett nätagg med kvalité ifrån en bra tillverkare. Men det nätagget som Brain skriver om här över är absolut ett av dem.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

jag har en i5 2500k 4 g ram, Msi moderkort Millitary class 2

förbättrar man prestandan mycket med ett till 560 ti oc eller e de värt o plugga in ett värre grafikort än då ? typ ett 590 ^^) skulle burken palla det eller skulle den explodera ?

Medlem

Jag skulle inte satsa så hårt på dagens grafikkort eftersom nya är på ingång inom 6+ månader. Kör på ännu ett 560Ti för dubbelt så bra prestanda och spara resten av pengarna till 600-serien nästa år.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av vuze2143:

jag har en i5 2500k 4 g ram, Msi moderkort Millitary class 2

förbättrar man prestandan mycket med ett till 560 ti oc eller e de värt o plugga in ett värre grafikort än då ? typ ett 590 ^^) skulle burken palla det eller skulle den explodera ?

Jag tycker att det känns mer värt att köpa två st. 560 Ti OC än ett 590. Nu när du redan har ett 560 Ti OC så känns det ännu mer värt. Prestandan fördubblas nästan med ett till 560 Ti OC i nya spel.


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar