Asus GeForce GTX 770 2 gb på ett 550 w nätagg?

Medlem
Asus GeForce GTX 770 2 gb på ett 550 w nätagg?

Köpte ett sådant grafikkort och upptäcker att jag bara har ett 550 w nätagg när kortet vill ha minst 600 w. Sååå, går det att köra det på 550 w? Finns det några risker om man gör det? Jag kommer självklart att köpa ett nytt nätagg men jag vill ju för fan testa kortet nuuu!

Tack på förhand kamrater!
/Martin

Medlem

Vad är det för tillverkare på nätagget?

Enligt:

http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_770_Direc...

http://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_geforce_gtx_770...

Lär du inte ha några problem att köra gtx 770 med 550w nätagg.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tack för svaret!

Det är ett Corsair, så det är väl rätt stabilt? Jag är lite lätt retarded när det kommer till detta så jag har lite svårt att tolka innehållet på sidorna som du länkade till.

Men det kan inte hända nått om det inte funkar optimalt?

Inaktiv

Jag har ett 550Watt nätagg och kan klara av ett 770GTX med överklockning både på GPU och CPU.

Beror v'äl på kvalitèn på nätagget iofs men det borde fungera för dig.

Medlem

Jag kopplade in den och det funkade förutom att en av mina hårdiskar la av. Men det kan jag leva med tills jag har råd med att köpa ett nytt nätagg. Tack för svaren!

Medlem

Det kan fungera skapligt, men om kortet får för sig att kräva mer än ditt nätagg klarar av kan det få konsekvenser. Strunta i att köra på maxinställningar eller överklockningar så borde du i alla fall kunna kontrollera att kortet fungerar. Jag vet att i alla fall AMD:s kort är duktiga på att anpassa sin strömförbrukning.

Med andra ord är det ingenting jag rekommenderar.

Medlem

Inget jag rekommenderar, när jag stoppade in ett grafikkort i min gamla burk som krävde större nätagg så gick datorn sönder efter ett tag.

Inaktiv
Skrivet av karbon:

Inget jag rekommenderar, när jag stoppade in ett grafikkort i min gamla burk som krävde större nätagg så gick datorn sönder efter ett tag.

Shit kanske har tur då när jag kört på ett 550Watt i 3månader hm.. Ajja troligen så vet man vad felet är om datorn dör en vacker dag;)

Medlem

Tack alla! Om det slutar att funka, är det nätagget eller dom andra komponenterna som pajjar?

Medlem
Skrivet av TenderInkFish:

Tack alla! Om det slutar att funka, är det nätagget eller dom andra komponenterna som pajjar?

Svårt att säga, men nätagget kommer inte att kunna leverera mer ström än det är byggt för att tåla. Skulle gissa på att det är grafikkortet som kommer att må dåligt av att inte få den ström det vill ha, förutsatt att det verkligen kräver så mycket. Efter att ha surfat runt lite verkar det som att kortet i praktiken inte drar särskilt mycket och att du kommer att klara dig fint så länge du inte överklockar eller på annat sätt tvingar kortet till max. Men jag hade oavsett köpt ett nytt nätagg, dels för att kunna maxa och dels för att förbereda för SLI.

1
Skriv svar