Medlem
Att maxa ett spel

Hej ni som kan!

Fixade Rome 2 igår och blev smärre missnöjd när jag spelet inte såg ut som på filmerna för mig.

För att maxa, vad behöver jag uppgradera?

MSI P67A-G45 B3, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX, SATA 6Gb/s, U
Intel® Core? i5-2500K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed
Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Venge
Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, 822MHz
Corsair SSD Force Series? F60A, 60GB SATA2, 2,5", 285MB/275MB/s read/write, incl 2,5" t
Seagate Barracuda® 7200.12 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 32MB Cache, 7200RPM, 3,5"

Tack på förhand!

Medlem

I ditt fall är det grafikkortet som behöver uppgraderas.
Jag skulle titta på ett Gtx 770 med minst 2Gb ram, alternativt ett Gtx 760 om du inte har så stor budget.

Medlem

Jag drog ner på grafiken, då blev det typ snyggare... konstigt. Patch kommer nästa vecka, får hoppas på det bästa.

Medlem

Kan vara så att du hade för hög texturupplösning, så kanske spelet satte det till low iom attdu bara har 1 Gb.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

I ditt fall är det grafikkortet som behöver uppgraderas.
Jag skulle titta på ett Gtx 770 med minst 2Gb ram, alternativt ett Gtx 760 om du inte har så stor budget.

GTX 770 snittar närmare 70 fps i Ultra (1920x1080), skulle gissa på att Extreme++ får kortet att svettas en hel del.

http://www.sweclockers.com/artikel/17520-snabbtest-grafikpres...

Skulle tro att det är processorn som gör att minimum FPS är såpass låg (SweClockers snabbtest). Hoppas de gör ett test med processorer också.
GTX 680 / 770 är ungefär dubbelt så kraftfullt som ett GTX 560 Ti. Tyvärr så verkar det inte räcka för Extreme++ men man kanske inte måste köra på absolut högsta grafik?


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Testpilot

Beror på vad "maxa" innebär för individen , saker som vilken upplösning man kör och antalet skärmar samt vissa inställningar som äter mycket prestanda utan att man får jättesynliga skillnader har ju stor inverkan.

Men ett 560Ti kan man nog inte dra på de där riktigt fläskiga som de tyngre korten orkar med.

Medlem

Skall väl komma en patch imonn.

"There's a known bug in the game that 'forces' low-res textures on some setups.
The current workaround is to disable "Vegetation Alpha" and tick the "Unlimited video memory" box"


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar