Behöver hjälp med datorbygge!

Medlem
Behöver hjälp med datorbygge!

Tjo, Har en polare som ska beställa dator på komplett, men vi är rätt kassa på att bygga ihop själva,

Någon med lite mer erfarenhet som skulle vilja hjälpa till?

Prisklass är tänkt 7000.

Mus, tangentbord, högtalare, operativsystem, skärm, och allt sånt behövs inte, finns redan.

Tack på förhand!

Medlem
Skrivet av Reaction:

Tjo, Har en polare som ska beställa dator på komplett, men vi är rätt kassa på att bygga ihop själva,

Någon med lite mer erfarenhet som skulle vilja hjälpa till?

Prisklass är tänkt 7000.

Mus, tangentbord, högtalare, operativsystem, skärm, och allt sånt behövs inte, finns redan.

Tack på förhand!

Komplett har ju sina färdiga paket vilket oftast brukar duga åt den normale datoranvändaren.
Har ni kikat på dom?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Måste det vara Komplett?

Medlem

Kan ni någon annan bra sida så funkar det självklart!

Man vill helst få ut så mycket som möjligt för sina pengar

Medlem

Inet.se kan jag rekommendera varmt!

Inaktiv

läs allt du kan och alla tester/benchmarks på komponenter du tänkt köpa.. så kan det oftast inte bli fel. Jag brukar trolla olika hårdvaruforum med dumma frågor i flera månader innan jag bygger ngn ny dator.. och läsa alla recensioner osv..

Medlem

Utgå ifrån ett "uppgraderingspaket" typ detta - http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649116

Nätagg och chassi.... Komplett är generellt rätt dyra och har saftig fraktkostnad på stora saker som chassi, de har dock hämtbutiker i ett par städer så om du bor i närheten utav dessa så..
Annars är det bäst att köpa de saker de har "rea" på, tex kan de ha ordinare pris på en tusenlapp på en vara (tex ett bra Corsair nätagg), för att helt plötsligt sänka priset en vecka eller en helg med nästan halva priset, det är då man köper utav Komplett.

Gkort : speldator? Köp gkort för runt 2papp

Hdisk : Lär väl spräcka budgeten, men en liten SSD för systemet och en större mekanisk disk för resten är oftast bästa lösningen.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Fick ihop en helt okej dator som bara är lite över budget fast sedan så slog det mig att ni antagligen inte kommer att montera själva och då steg kostnaden en aning... Men jag postar den iaf.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1478616/budget1


signatur

Jaha.

Medlem

Det är en dator från komplett som är lite omkonfigrerad. Lite över hans budget men den är enligt mig ganska as grym.

635580

Komplett Gamer i05

Artikelnummer:635580
CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD
Stötsäker kartong
QPAD FH Komplett L.E.
Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black
Corsair CX V2 600W PSU
ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155
Intel® Core i7-2600 Processor
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
Sapphire Radeon HD 6850 2GB GDDR5
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
Seagate Barracuda® 1TB
Operativsystem ej valt.
Garanti 3 års inskicksgaranti
Tillgänglighet:

7918 SEK inklusive moms

PS: kom ihåg att trycka i inget valt på tangentbord, högtalare, operativsystem m.m. För även om det inte står nått pris på det som är i bockat från början så tar dom ändå extra betalt för det (Jag kollade pris det).

1
Skriv svar