Behöver hjälp med ljud till högtalare!

Medlem
Behöver hjälp med ljud till högtalare!

Jag har ett ps3 som jag vill koppla in till mina högtalare, Högtalarna heter logitech z680. Jag har provat att koppla in dom via utgången på ps3:et och den på TV:n, Har även provat att koppla ps3 till högtalarna. Jag har självklart fixat så att allting står i rätt läge osv. På skärmen på högtalaren står det "No Digital Data" och ljudet vill inte komma! Ska tillägga att jag kör ps3:et via HDMI om det är till nån hjälp!

Medlem

När du säger via utgången på TVn och PS3t, menar du då den optiska utgången? Exakt hur kopplar du? HDMI till TVn, från TVn kopplat till ljudet med X kabel etc.

Bara för att dubbelkolla för att det är där jag själv gjort fel, är du 100% på att när du kopplar från PS3an till stereon, att PS3an är inställd på att skicka ljudet via den optiska utgången istället för HDMIn som är standard?


signatur

Videomupp

Medlem

Koppla in högtalarna i den optiska utgången på din tv och ändra ljudinställningen till "Extern Högtalare". Ändra sedan källan på kontrollenheten till "Optical" och du borde ha ljud. Har du ingen optisk utgång i din tv så kan du koppla ljudsystemet till PS3:ans optiska utgång. Fungerar inte det så är det bara att dra en 3,5 mm AUX-kabel från hörlursutgången på din tv till ingången på Z680. Det blir lite sämre ljud, men det går.

1
Skriv svar