Medlem
Byta till ?

Hej!

Sitter i dags läget på ett Asus Radeon X1950 XTX 512 GDDR kort som jag är rätt nöjd med.

Skall nu byta typ allt i datorn och funderar på att byta grafikkortet också.Min fråga är ju då . Vad skall jag byta till och varför?

Tack på förhand.


signatur

"The tactics?!To kill and destroy!"
-P.Aerts

nj
Medlem

Varför vill du byta grafikkort? Ett X1950XTX är ju fortfarande ett väldigt kraftfullt kort.

För att det verkligen ska bli en uppgradering/hålla samma prestandanivå så är det väl ett Geforce 8800GTS/GTX/Ultra alternativt Radeon HD2900XT som gäller.
Anandtech har ett test där alla fem korten jämförs, så kan du ju även kika lite i Tom's Hardwares VGA charts, samt X-bit labs test som har lite fler speltester så du får en uppfattning om hur korten står sig mot varandra rent prestandamässigt.

Medlem

Som sagt jag funderar...
Tack så mycket för länkar och övrig input.
Jag är rätt så nöjd med mitt kort så jag sitter och väntar ett tag till


signatur

"The tactics?!To kill and destroy!"
-P.Aerts

Inaktiv

Jag funderade på samma sak härom dagen och kom fram till att det inte finns någon anledning att byta grafikkort i dagsläget. Vista fungerar sisådär, DX10 fungerar hm inte alls? ......Spel som har DX10?.....hm.....jag väntar också...


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Plus att jag faktiskt är sjukt nöjd med mit X1950XTX med sitt GDDR 4 minne
Vista verkar tragiskt,får se nu efter min uppgradering om det är intressant med Vista då...förmodligen inte då jag inte har haft några som helst problem med mitt XP


signatur

"The tactics?!To kill and destroy!"
-P.Aerts

1
Skriv svar