Cooler Master Hyper 212 EVO , "push-n-pull" eller inte?

Medlem
Cooler Master Hyper 212 EVO , "push-n-pull" eller inte?

Har införskaffat en CPU-kylare av ovanstående modell efter rekommendationer. Undrar nu : skall jag skaffa en extra fläkt för att få push-n-pull? Kommer det göra någon större skillnad?

Kylaren kommer sitta i ett NZXT H440W chassi så är väldigt luftigt och god cirkulation.

Tack tack för mig!

Medlem

Skillnaden på Push och Push&Pull är väldigt liten och sänker bara temperaturen någon enstaka grad. Det är dock viktigt att du använder likadana fläktar, annars riskerar du att få sämre effekt.

Medlem

Fler fläktar = mer turbulens, fler rörliga delar = högre ljudnivå.

Vinsten är som Bojkott säger väldigt liten och har du inga problem med temperaturerna så finns det ingen anledning. Då prioriterar jag hellre en lägre ljudnivå.

Medlem

2-3 grader Celsius bättre, motiverar inte ljudnivå ökningen, speciellt inte med chassi med bra cirkulation.

Ville du ha ett par grader kallare cpu, kunde du köpt en dubbelt så dyr cpu kylare med singelfläkt.

Push´n pull är bara motiverat på de allra bästa luftkylarna tillsammans erkänt bra klock cpuér och bra mobon när man försöker sätta (air)rekord osv.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar