Medlem
CPUs på bärbara

Sitter o spejjar på en ny bärbar. Har inga direkt prestandakrav på graffa o så, men tänkt mig en med minst 1GB Ram o 100GB HD. pris mellan ca 8-9 tusen.. hittat nån ACER Aspire (Typ denna lr Denna) som ser bra ut o även nån ASUS ( Ex1 lr Ex 2)

det som skiljer på dom som rör mig är dels att vissa saknar TV-Out vilket vore väldigt trevligt, men dom som har det verkar även ha lite "äldre" kärna på CPUsen.. frågan e då hur mkt detta påverkar? vad är skillnaden på dom? strömsnålhet, hastiget mm..

väldigt tacksam för svar då jag är väldigt o-insatt i processorerna för bärbara för närvarande.

/Patrik

Medlem

Mjodu bökigt med bärbart.....
Kan ju bara tipsa om att Asus har 2 års garanti på sina burkar medans acer bara har 1.
Jag hade personligen tagit Asus Ex1 då pentium M har ca 30 minuter längre batteritid, det är ju individuellt hur viktig man tyckerbatteritiden är iofs.

Turion cpu:n är aningens mer kraftfull men båda asus-maskinerna funkar fint att lira på.

En annan intressant sak som är svår att veta är att Acer notebooks känns aningen mer "plastiga" än vad Asus gör.

Medlem

Mjo batteritid är rätt intressant. det primära användningsområdet är film/musik på typ resor. samt tömning av kamera o så när man är borta från hemmet. spelandet sköter jag på stationära datorn lr på konsollerna =).. enda som man skulle kanske vilja ha lite "kraft" till är väl när man villa fixa till bilder i PS när man är på längre resor o så.. min nuvarande (1.9 p4m 256ram) funkar väl iofs till det med, men det tar ju 1-2 min o starta proget då.. samt att USB 1 smakar rätt beskt när man ska tömma ett 2GB minneskort ;P

1
Skriv svar