FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Voorhees
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-27
Inlägg 660

Tja gott folk! Ska inhandla en dator så snabbt som möjligt men jag vette fan vad jag ska köpa. Har halkat efter i att hålla mig uppdaterat om hårdvara och spel de senaste året. Jag tänkte punga ut 5000-6000:-. Får man förmodligen ingen värsting för kanske. Har sneglat lite på komplett.se, deras pc i delar låter vra men vad säger ni? Peace!

Edit: gick lite väl snabbt det där, sitter och postar på gymmet :D tänkte mig en speldator såklart, helst kunna lita battlefield 3 på high med 40-60fps! Är jag för snÅl då eller går det att fixa? All kringutrustning har jag redan.

Harakiri
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-13
Inlägg 1 398

Vad innebär all kringutrustning ? , komplett maskin inkl låda , hårddiskar cd osv ?

Voorhees
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-27
Inlägg 660

Harakiri skrev:
Vad innebär all kringutrustning ? , komplett maskin inkl låda , hårddiskar cd osv ?

Ah, jag menar att jag har monitor och allt sånt, det jag behöver är självs grunden, moderkort, grafik, nätagg, hdd, ram och så. :) seg i skallen idag

Voorhees
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-27
Inlägg 660
Harakiri
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-13
Inlägg 1 398

Skitsvårt o bygga nåt bra för de pengarna , blir alltid nåt som blir lidande.
Det man ska tänka på är:

Bra processor: Intel i5
Grafikkort: Så bra det går - eftersom du skulle lira BF3 är det nog Geforce som gäller 650-560-660-660TI-670 i den ordningen , satsa på 660 tycker jag.
Men allt där handlar om cash så hittar man bra pris på ett Radeon kort i samma klass så kör på det.
Hårddisk: SSD om du har råd

Edit:
Byggde nåt i den stilen , bara drog till med låda o nätagg som var billiga o satsade på att processor och grafikkort var bra + SSD
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2356399/2012-09-28

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 338 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

FZ