Datorn hittar inte mitt nätverkskort.

Inaktiv
Datorn hittar inte mitt nätverkskort.

Hej.
Efter det att jag har formaterat om datorn så verkar min dator inte hitta mitt nätverkskort. Har gjort allt i min makt för att få det att fungera, men det går inte.
Det enda som datorn hittar är 1394 net adapter, men om jag har för mig rätt är detta en firm- eller firewire eller vad det heter.
Mitt operativsystem är win xp prof. Har varit inne på tillverkarens hemsida för att ladda ner drivrutiner för nätverkskortet, men hittar det inte. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.

Finns det nån där ute som kan hjälpa mig med detta problem??!!

nj
Medlem

Är det ett löst nätverkskort eller sitter det integrerat i moderkortet?
Om det är det sistnämnda, har du installerat chipsettdrivrutiner för moderkortet?

Inaktiv

Ja, det är ett integrerat kort. Och nej, jag har sökt på internet efter nån slags drivrutin till nätverkskortet, men vet inte riktigt vad det är för modell. Men det är en compaq vet jag i alla fall.
Men i och med att jag inte hittar modell nummret till min burk så blir det lite svårare. men har du några tips, så skulle jag vara väldigt tacksam

nj
Medlem

CPU-Z borde kunna se vad det är för chipsettillverkare för moderkortet, besök då dennes hemsida och ladda ner drivrutinspaket för chipsettet, de brukar ha nätverksdrivarna med.

Inaktiv

Ja, nu har jag hittat vad datorn heter, och har hemtat hem drivrutiner både för chipset, och nät adaptern. Men, problemet är nu att datorn inte hittar nätverkskortet, så när man ska installera drivrutinerna för nätverks kortet så säger den att man först måste installera adaptern, och att orginal chipset finns i en annan mapp som är angiven.
Men=)....eftersom jag inte kan se nätverkskortet under nätverkskort i enhets hanteraren, så är det ganska omöjligt för mig att installera kortet......
Vet inte hur jag ska göra för att få datorn att fatta att nätverkskortet finns där!!
Ingen aning om hur jag ska göra. Så om du har några ideér så är dom som sagt mer än välkomna=)

Inaktiv

HAHA...jag har löst problemet. Fy fan vad skönt det är att ha vunnit över en dator. Tack ska ni ha för hjälpen i alla fall.

Ville bara säga det=)

Inaktiv

Lite i efterhand. Man kan byta plats och sätta nätverkskortet i en annan PCI-port, då brukar datorn "tvingas" att hitta kortet.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar