Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode Driver - Krashar!

Medlem
Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode Driver - Krashar!

Krasharna varierar beroende på vilket spel jag spelar! Men när det väl krashar, (vilket det gör flera gånger om dagen) så börjar det med att spelet fryser, och ljudet likaså! Och det blir ett upprepande ljud som låter CHI CHI CHI CHI CHI CHI CHI (till exempel).

Under tiden spelet och ljudet har fryst har jag 5-10 sekunder på mig att tabba ur genom att trycka CTRL+ALT+DELETE för att komma till Task Manager och därmed ut till skrivbordet!

Gör jag inte detta, utan sitter helt oberörd och lyssnar till CHI CHI CHI CHI CHI CHI CHI, så blir det blåruta och datorn startas om.

Men om jag nu istället väljer att tabba ur så ser jag nere i högra hörnet, bredvid klockan, ett litet meddelande som säger:

Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 186.18 stopped responding and has successfully recovered, vilket gör att jag slipper blåruta - För den gången..

Jag har formaterat datorn tre gånger och provat olika OS. XP, Vista och Windows 7 och inget av det hjälper!

Jag har provat att ta bort klockningen från grafikkortet.. men det har inte häller gett mig några resultat! (Har förövrigt ett Geforce 8800GTX 1024mb).

Jag har även testat olika drivrutiner till grafikkortet men det har inte heller hjälpt!

Vad fan är problemet då?

Medlem

Du har ju testat med de mest logiska lösningarna så jag vet inte riktigt.

Jag hade ett liknande problem med ett Radeon X1900, visserligen inte i samma prestandaklass som ditt, jag fick bara svart skärm och så startades GPU:n om och spelet fortsatte oftast. Jag körde helt enkelt för tunga spel men ditt kort borde ändå klara dagens spel tycker jag.

Kortet skulle helt enkelt kunna vara trasigt...


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

Jag har också det här problemet, när jag spelar t.ex Left 4 Dead
så bli skärmen svart i 10 sekunder och ljudet hackar, sedan kommer allt tillbaka och det funkar i 15-20 minuter till.
Samma sak hände när jag spelade Call of Juarez 2 men nu fick jag blue screen istället om jag inte stänger av det :/
Jag tror att det är fel på drivrutinerna, jag ska ominstallera dem och byta till en äldre vers. (178.14 folk säger att de fungerar bäst med Left 4 Dead)

Annar så får man väl byta grafikkort för det är olidligt :/


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Jag har fått ordning på det!

Jag plockade isär datorn till molekyler och sedan satte ihop den igen! Blåste grafikkortet rent från damm och tryckte sedan in alla kablar så dem satt stenhårt.

Sedan köpte jag mig en extra chassifläkt till chassit som blåser direkt på grafikkortet från sidan. Efter det ökade jag upp grafikkortsfläktens RPM till 100%, så nu tror morsan att jag dammsuger rummet 24/7.

Inte nog med det så slutade allt att strula för mig! Än så länge har jag inte haft ett enda problem efter ingreppet och jag rekommenderar er att hålla datorn ren och luftig nu när värmen tränger sig på så här års.

Trevlig sommar!

1
Skriv svar