EXTREM SPELDATOR! ENBART!

Inaktiv
EXTREM SPELDATOR! ENBART!

Hejsan!

Jag har tänkt inhandla mej en extrem speldator nu. Vill ha bara dom bästa bitarna som finns just nu.. Men lägg märke till att den ska till 80% va till spel. Resten är typ tanka lite från nätet, lyssna på musik.. Jag sysslar inte alls med video rendering m.m.

Nån här som kan hjälpa mej o sätta ihop nåt redigt MONSTER?? Vill ha en speldator som ja klarar mej iaf 3år framåt.. Om det nu är möjligt.?

Mvh Andreas
p.s. pris spelar ingen roll

Hjälp mej bara hitta rätt bitar!

Medlem
Medlem

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10208

Den klarar du dig ett tag med.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av cammo:

Medlem
Skrivet av Boomer:

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10208

Den klarar du dig ett tag med.

Tycker den verkar ganska dålig beroende på priset!

Medlem
Skrivet av zxan:
Skrivet av Boomer:

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10208

Den klarar du dig ett tag med.

Tycker den verkar ganska dålig beroende på priset!

Haha. Upptäckte det med nu när jag kollade vad som faktiskt var i den.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Plockade ihop denna på Datorbutiken.com

Va tror ni om detta?

Specifikation/ArtID Antal Pris inkl. moms Radsumma inkl. moms
Datorsystem
SYSTEM 1 28677.60 35847.00 28677.60 35847.00
Gigabyte 3D Aurora 570 Miditower Black ATX without PSU/utan nätagg
GIGAUR570BL 1
Tagan 900W TurboJet PSU with Dual fan (RoHS) ATX
TAGTJ-900W 1
Asus Striker Extreme nForce 680i SLI 4DDR2-DIMM 2PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX
ASSTRIKEXT 1
Intel Core 2 QUAD Q6600 Quad Core 2.4GHz 8MB(2x4MB) FSB1066 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775
IQ6600R 1
Sammansatt komponent enligt nedan
BUNDLE 1
Thermalright XP-120 CPU Heatsink for 120mm fan Socket 478 / AMD-socket
THEXP120 1
ADDA AD1212DX-A73GL 120x120x25 38.9CFM 16dBA 3pin
ADDA120 1
Thermalright Socket 775 Adapter till XP-120, XP-90
THE775 1
Corsair TWIN2X2048-8888C4DF Dominator 2x1024MB(tot. 2048MB) XMS2-8888 1111MHz EPP
2GBKCD1111DF 1
Western Digital RaptorX Gamer WD1500AHFD 150GB 10000rpm 16MB cache S-ATA Clear Cover
WD1500AHFD 1
Seagate Barracuda ST3750640AS 7200.10 750GB 7200rpm 16MB cache SATA2
SGB10-750S2 1
Samsung SH-S183A Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 18X DVD+R 8X DVD+RW 18X DVD-R 6X DVD-RW 48X CDR 32X CDRW BLACK/SVART bulk S-ATA
SAMSH-S183A 1
Asus Extreme GeForce 8800GTX 768MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express
ASN88GTX 1
Asus Extreme GeForce 8800GTX 768MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express
ASN88GTX 1
Microsoft Windows XP Home SP2 Svensk OEM (endast med ny hårdvara)
WINXPHOSV 1
Montering/test av datorsystem (Lev.tid ca 10-14 dagar från då ingående artiklar ankommit lager / gäller fr.o.m 070528)
MONT 1
Bullguard Internet Security 6.0 Svensk
BULLIS6SE 1
NEC Nero Express 7.2 OEM (endast med ny dator)
NEROEXP7OEM 1
Fraktkostnader
FRAKT 1 239.20 299.00 239.20 299.00
Totalsumma exkl. moms (SEK): 28916.80
Totalsumma inkl. moms (SEK): 36146.00

Inaktiv

Ska du klocka något?
.ska du värkligen ha SLI? Spara pengarna till något annat tycket
jag. Och om du nu ska ha ett grafikkort kan du ju ta ett p35 mobo?
Multitaskar du mycket? Kanske bättre med en vassare 2-kärnig istället för den 4-kärniga du har valt nu. Om du nu ska ha superminnen så kanske du ska välka ddr3? Sen är det väll ungefär samma pris/billigare med 2st 500gb hårddiskar än 1st 750 gb? Det var visst ganska mycket billigare, ca500kr?

Och sen så har man ju hört en del problem med datorbutiken och specielt med deras montering och "testning".

Glad national dag? vette fan hur man ska säga de da? Hejja Sverige!

Inaktiv
Skrivet av mirlamoooo:

Ska du klocka något?
.ska du värkligen ha SLI? Spara pengarna till något annat tycket
jag. Och om du nu ska ha ett grafikkort kan du ju ta ett p35 mobo?
Multitaskar du mycket? Kanske bättre med en vassare 2-kärnig istället för den 4-kärniga du har valt nu. Om du nu ska ha superminnen så kanske du ska välka ddr3? Sen är det väll ungefär samma pris/billigare med 2st 500gb hårddiskar än 1st 750 gb? Det var visst ganska mycket billigare, ca500kr?

Och sen så har man ju hört en del problem med datorbutiken och specielt med deras montering och "testning".

Glad national dag? vette fan hur man ska säga de da? Hejja Sverige!

Ska inte klocka va ja vet iaf.. Vill ha Sli för att va lite mer framtidssäker.. Sen tycker ja de e ballt me 2 graffekort
Varför är en 2kärnig bättre än en 4kärnig? Är det just i spel eller?
Är DDR3 så mycke bättre än DDR2?? Har inte sett någe moderkort me ddr3 som stöder Sli iaf..

Har aldrig varit i kontakt me datorbutiken innan, vadå e de många som haft probs där eller? Som vad tex?

Tacksam för svar..
mvh andreas

Medlem

Om du ska ha datorn i 3 år så ska du garanterat sätta in 4Gb minne.. SLI tycker inte jag ger nog mycke prestandavinst för att vara värt det och dessutom strular det/fungerar inte med många spel, men det är ju upp till dig.

Hårddiskar borde du ta en Raptor som systemdisk och två 500Gb för annat. Behöver du mer senare är det ju bara att sätta in fler.

DDR3 är inte beräknat att vara "standard" förrän 2009 så det tycker jag du kan skippa, du kan ju knappast få ut mer av datorn för att du kör det istället för DDR2.

Angående 4kärnig vs 2kärnig så kan jag inte säga mycke men kan inte se hur 4 kärnor skulle vara segare än 2 kärnor? Kanske svårare att överklocka men nu när spel börjar utnyttja fler trådar bättre och bättre så lär 4 kärnor vara en fördel, än mer om nåt år.

Lycka till.

Medlem

ska du inte klocka så är det helt onödigt att köpa PC-8888-minnen, PC-5300 räcker gott och väl.

man har inte så stor nytta av fyra kärnor i spel sägs det.

datorbutiken har haft problem med leveranser, montering, garantiärenden och allt annat man kan föreställa sig. enligt egen utsago har de skärpt sig nu.

du är helt galen om du säljer den burk du har nu för att köpa en bättre. om du absolut måste kan du ju byta moderkort och processor, men att sälja allt det där för att köpa nytt likadant är inte vettigt någon stans.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

man har inte så stor nytta av fyra kärnor i spel sägs det.

Nej, inte än.. Men det kommer komma mer och mer, inom de där 3 åren som han säger att han ska ha datorn kommer de användas betydligt mer. Kan läsa om UT3 tex att de ser prestandaökning med 4 kärnor jämfört med 2, så det är på väg.

Inaktiv

Skulle säga att det är mer framtidssäkert att vänta lite tills i sommar då tex HD 2900XTX kommer... Men men, du borde ju klara dig på 1 eller 2 8800gtx...

Det jag menade med 2 istället för 4 kärnor var att istället för att ta Q6600 så kan du ta tex x6800 eller så.. snabbare processor fast med "bara" 2 kärnor ,då jag tror att 2 kärnor kommer räcka ganska gott iallafall ett tag(några år).

Med ddr3 istället för ddr2 så verkar det(ddr3) ju klocka helt otroligt bra? vilket det nästan verkar som du ska då du tog pc8888 minnen som också kostar som idioter?.

Såg nu att det var du som sålde din dator .
Om du nu endå inte ska klocka, så varför säljer du en sådan dator? Om du nu endå skulle klocka, varfär säljer du den?:P
Tror nästan knappt att det inte är lönt att byta moderkort och processor endå?

Inaktiv

Finns betydligt billigare speldatorer man kan bygga som klarar allt. Finns egentligen aldrig någon anledning att köpa det senaste kortet som kanske till och med presterar sämre än ett billigare. Jag rekommenderar en burk för 7-9K, den klarar du dig bra med. Bättre att vänta tills efter sommaren också när DX10 börjar fungera, Vista och så vidare + att priserna har rasat ännu mer då.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Western Digital RaptorX Gamer WD1500AHFD 150GB 10000rpm 16MB cache S-ATA Clear Cover
Hmm kommer inte den hårddisken låta mycket?

Jag skulle iaf valt en tystare hårddisk för att jag gillar inte när datorn låter som en flygplan

Inaktiv

Kan nån här hjälpa mej att plocka ihop en snabb extrem speldator? Ni har nog mer koll än mej på det här.. Den ska vara minst 2år framtidssäker iaf..

Tacksam för hjälp!

Inaktiv

Datorn som du säljer är nog det? Men varför säljer du den?

Asså är WD Raptor 1000rpm värd verkligen? Sjukt pris och väsnas, men får man en ordentlig prestanda skjuts? :S kommer nog aldrig köpa en om jag så vinner 50milj:P Undrar mest. Är det värt att ha OS på en mindre disk tex 80GB p-ata eller s-ata? kommer man vinna något på de?

det enda jag undrar över är nätagget - 900W låter lite extremt. läs lite andra trådar här angående nätagg

Medlem
Skrivet av mirlamoooo:

Datorn som du säljer är nog det? Men varför säljer du den?

Asså är WD Raptor 1000rpm värd verkligen? Sjukt pris och väsnas, men får man en ordentlig prestanda skjuts? :S kommer nog aldrig köpa en om jag så vinner 50milj:P Undrar mest. Är det värt att ha OS på en mindre disk tex 80GB p-ata eller s-ata? kommer man vinna något på de?

har en 74 gb raptor 10k rpm som systemdisk, funkar klockrent, och tyst är den, men har p150 chassit med gummisnoddar osv, kanske det som gör det.

jag är också nyfiken på varför du säljer din nyvarande som redan verkar grymt bra?

ett tips kan vara att köpa en mobo som klarar av ddr3, när latencyn sjunker med tiden på minnena så kommer man få lite extra prestandaskjuts med nya minnen, men även tekniken (p35) ska ge en liten prestandaboost jämfört med p965.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av cammo:

Hahaha fan detta va bra roligt

Inaktiv

denna modellen fins hos de svenska dell också och där kostar den 40.000k sek. man kan få exat liknade delar för mindre pris

Inaktiv

Dell's dator är iaf snygg, vilket inte många burkar är

... men kanske inte så billig


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Men vafan håller du på med gullefjun, behåll din dator istället för att sälja den och köpa en ny.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar