får inte igång mitt nya GPU!

Medlem
får inte igång mitt nya GPU!

Hjälp! köpte ett sprillans ny MSI NVIDIA GeForce GTX 970 4GB, och pluggade in den idag, allt som dyker upp är en svart skärm, ser inte ett piss och kortet kan fan inte vara trasigt då jag öppna upp den idag, fläktarna på den funkar och kortets lampor lyser.

Har sett till att alla tidigare drivrutiner från förra kortet är borttagna med drivrutin avinstallations program.

datorn funkar helt felfritt när jag tar bort GPU:n och kör via inbyggda intel HD graphic 4000.
vad är det som inte stämmer? har googlat hela dagen och försökt mig på en massa jävla skit.

är det moderkortet som inte funkar till GPU:n?

moderkort: MSI B75MA-P45 MS-7798
Windows 8
i7 3770k
16gb ddr3

tidigare graffekort var en gtx 660 som funka felfritt

help mee jag är helt vilsen å frustrerad


signatur

Suup homie

Medlem

1. Har du kopplat i alla strömsladdar? Vissa har 2

2. Räcker ditt PSU till? 970 vill ha 500w enligt Nvidia

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

1. Har du kopplat i alla strömsladdar? Vissa har 2

haha fy faaan va pinsamt av mig.. tack för hjälpen, hade nog inte uppfattat felet om inte någon påpekat just det här haha


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av Homiecide:
Skrivet av Lognoreng:

1. Har du kopplat i alla strömsladdar? Vissa har 2

haha fy faaan va pinsamt av mig.. tack för hjälpen, hade nog inte uppfattat felet om inte någon påpekat just det här haha

Lätt grej att missa, man vill ju plugga in skiten fort som fan så man kan börja spela.. Gött att det löste sig och att det inte var ett defekt kort!

Medlem

men lol hur kan man missa sånt? alla vet ju att kraftiga grafikkort behöver kopplas in

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

men lol hur kan man missa sånt? alla vet ju att kraftiga grafikkort behöver kopplas in

För 300 år sedan visste alla att jorden var platt

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

men lol hur kan man missa sånt? alla vet ju att kraftiga grafikkort behöver kopplas in

Har man just kopplat ur ett med bara 1 kontakt som 660 har så är det lätt hänt att man bara kopplar in det nya som det gamla satt.. Gissar att han fick i den ena, men missade den andra kontakten.

Medlem
Skrivet av Lognoreng:
Skrivet av SWEBarb:

men lol hur kan man missa sånt? alla vet ju att kraftiga grafikkort behöver kopplas in

Har man just kopplat ur ett med bara 1 kontakt som 660 har så är det lätt hänt att man bara kopplar in det nya som det gamla satt.. Gissar att han fick i den ena, men missade den andra kontakten.

var exakt det som hände. haha ibland e man korkad


signatur

Suup homie

1
Skriv svar