Medlem
Fråga ang. PhysX

Hej, nu när jag har ett väldigt kraftfullt grafikkort, har jag funderat på om jag inte borde skaffa mig ett extra grafikkort till för enbart PhysX beräkningar.
Jag hade tänkt mig ett GeForce 9800 för det ändamålet men hur mycket tjänar jag egentligen på att ha ett extra kort för det, än om jag bra skulle låta mitt nuvarande kort som är ett GeForce GTX 480 sköta allting?

Tack på förhand!

Medlem

Jag fick märkbar skillnad i mafia2 med mitt GTX 295. För jag antar att ena kärnan dedikerades till PhysX. Dock har jag läst att det finns vissa issues med physX i det spelet. Om det funkar att köra ett billigare kort dedikerat till fysikberäkningar så tycker jag personligen att det är värt det. Så du slipper bränna kraft från det "riktiga" grafikkortet. Hur många FPS du kan tänkas tjäna på det har jag däremot ingen aning om.. Hoppas det var till ngn hjälp iaf

Medlem

Ett dedikerat PhysX-kort är ju helt klart att rekommendera. Utan ett PhysX-kort så fick jag 30fps i Mafia 2 med allt på max, och efter att jag installerat ett 8800GT för PhysX så fick jag 50fps, en stor skillnad med andra ord

Mina grafikkort är GTX 470 och som tidigare sagt 8800GT.

Medlem

Problemet många hade med Mafia2-demon var ju att PhysX defaultade till CPU istället för GPU, trots att dessa hade Nvidiakort i sina maskiner.

Kan vara det du syftade på Lognoreng.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Går det att köra med ett ATi RADEON 4870 till PhysX beräkningar om man nu har ett nVidiot-kort i burken eller ATi har inget stöd för PhysX?

Medlem

Tror inte det. Såvitt jag vet finns PhysX-stöd bara på Nvidia-kort. (Nvidia köpte ju PhysX så de vill väl gynna sina egna kort.)

Medlem

PhysX fungerar bara med Geforce. Du kan inte ens köra Radeon som grafik och Geforce som PhysX. Det gick förr men Nvidia spärrade den möjligheten.

Medlem
Skrivet av Mahone:

PhysX fungerar bara med Geforce. Du kan inte ens köra Radeon som grafik och Geforce som PhysX. Det gick förr men Nvidia spärrade den möjligheten.

Lätt fixat med en liten patch. Kör själv Radeon 5870 för grafik och 8800GS för physx.

1
Skriv svar