GeForce 8800 - Ska du skaffa ett?

Inaktiv

Hmm, själv väntar jag nog på att det kommer lite fler DX10-kort så att det bli lite konkurrens och priserna sänks. Börjar dock bli lite bråttom, vill ju kunna spela UT 07 ordentligt, något jag inte tror mitt 6600 klarar =(

Medlem

zauii89 har rätt de flesta spel stöder inte heller den nya korten och du får problem att köra de under winxp. den kan komma till användning om 5år i vista.

angående höga priset nvidia och alla andra tillverkare borde få en
stämning och alla borde bojkotta deras produkter som har höga priser tills de drar ner
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=36258

Inaktiv

the inquirer är ju en jättepålitlig källa...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

nj
Medlem
Skrivet av Bonik:

zauii89 har rätt de flesta spel stöder inte heller den nya korten och du får problem att köra de under winxp. den kan komma till användning om 5år i vista.

Tja, att spel inte stödjer korten är ju lite av en lögn med modifikation. Dagens nuvarande spel stöder inte DirectX 10-funktionerna som Geforce 8800-serien har, men å andra sidan så har korten fullt stöd för alla tidigare DirectX-versioner med och erbjuder bättre prestanda i dem än Radeon X19xx- och Geforce 79xx-grafikkorten som tidigare var de snabbaste på marknaden. Tex 8800GTS är väl överlag rätt jämnlikt med ett GF7950GX2 (i en del spel något snäpp snabbare) men ca 1000-2000 kr lägre pris, beroende på tillverkare. På det får man dessutom DX10-stöd (vilket 7950GX2 saknar) ifall/när man väl uppgraderar till Vista.

I början så kan det väl vara lite strul med drivrutiner, men så är det med varje ny generation av grafikkort. Utöver det så ser jag inget som inte gör att korten skulle ha problem i WinXP, men det kanske du kan förklara mer om?

Skrivet av Bonik:

angående höga priset nvidia och alla andra tillverkare borde få en
stämning och alla borde bojkotta deras produkter som har höga priser tills de drar ner
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=36258

Vad ska man köpa för grafikkort med kretsar från för tillverkare utöver AMD/ATI eller nVIDIA om man vill ha minsta 3D-prestanda? För tillfället så existerar det inte direkt några alternativ.

Skrivet av nolimitsoya.:

the inquirer är ju en jättepålitlig källa...

Tja, The Inquirer är ju inte direkt ensamma om att rapportera om det där, dock så är ju mer frågan om AMD/ATI och nVIDIA kommer fällas för det eller ej. Är ju inte direkt så att The Inquirer skriver att de är skyldiga.

Inaktiv

Har två st 8800gtx i sli själv, är ju helt klart nöjd....

Inaktiv

Hahhahahha


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av ichironiwa:

Har två st 8800gtx i sli själv, är ju helt klart nöjd....

Coolt!!:D


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av ichironiwa:

Har två st 8800gtx i sli själv, är ju helt klart nöjd....

Säger som paddan, Hahahaha


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Har mitt 8800 GTX nu grymt nöjd Nu går man ju över 10000 sträcket i 3dmark06 också ^^

Inaktiv

jag är så nöjd med mitt 7950GX2 1gb

Inaktiv

Pris / prestanda har alltid varit serien under och kommer alltid att vara så.... Vill man ha det bästa så betalar man det...

Medlem

själv sitter jag och funderar på huruvida det är värt att skaffa ett 1950xt i dagsläget.. funderar på att hoppa ner en tusing till nåt billigt 7900gs och uppgradera till dx10 om två år. Gah, suger att hoppa på mitt i generationsväxling. Antar att det händer för jämnan nu, tyvärr.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

jag fick för mig att köpa ett
det e snabbt


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Tja, ska nog hålla tillbaka ett tag till. Mitt 7950GT är ju bara ett par-tre månader gammalt och det får nog duga ett år framåt... Men det flyter ju helt okej så varför inte?


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Medlem

Väntar tills efter sommaren så blir det ny burk. Då blir det adjöss med AMD:P


signatur

JagBlevAlltidHämtadSistPåDagis

Medlem

5k för ett graffekort? Nej just nu känns det som om mitt 9800 pro duger långt än. Wow och dota flyter på riktigt fint. Ni om köper detta kort, vad fan spelar ni som kräver detta?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

Oblivion? Taskigt skrivna BF2 om man vill maxa grafik i höga upplösningar? Finns nog en hel del spel som mår bra av ett grafikkort som är väldigt snabbt och dyrt


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Jag köper nog 8800 om det inte ramlat in bättre billigare kort när jag väl har råd med det. Det är ju ganska mycket pengar det handlar om.


signatur

Crysis! Crysis! Crysis!

Medlem

Jag ska skaffa mig ett 800GTX i dagarna hade jag tänkt tillsammans med en ny prole, moderkort och minnen.....en uppgradering mao

Medlem

800GTX? =O


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Senaste AGP-kortet vettu. 800GTO var så lyckat att de bestämde sig för ett 800GTX. Samma kort med annat namn.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Haha!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

123
Skriv svar