Glocalnet. Vad är det med dom ?

d0e
Medlem
Glocalnet. Vad är det med dom ?

Tjejen har använt glocalnet nu i mer än 1 år och det har varit katastrof. Först fick vi vänta 6 månader innan vi fick det och nu håller dom inte alls vad dom lovar. Inget funkar som det ska. Det ska flyttas till en annan lägenhet. Pengar ska dom ha under tiden det inte fungerar alls och allmänt så känns det som dom blåser en hela tiden och njuter av det. Jvla skämt bolag. Ringer man dom blir man bortkopplad hela tiden och tillslut så ruttnar man. Vad ska man göra igentligen ? Gick på nitet att uppgradera från 8/1 till 24/1 och där slank det med 12 månaders till uppsägning som kärringen inte alls sa i telefonen. jiha. Nu har tjejen ingen telefoni eller bredband alls och endå så fick hon nu i dagarna en till räkning..... blir så sur på dom. Vart ska man vända sig ? eftersom dom fullständigt verkar skita i en då man ändå är bunden i några månader. Ta skiten, betala för skiten eller betala återstående tiden och stick. Inget av dom känns lockande direkt

Pengar ska dom ha men servicen som kund. Vart fan finns den ? Keffaste bolaget någonsin. Och dom hustlar så uppenbart. Trött på det nu. Aldrig någonsin fått så dåligt mottagandet från nåt annat bolag som glocalnet aka lågalnet.

Medlem

konsumentombudsmannen. ARN.

Inaktiv

/me funderar på om han ska göra ett utlägg om en annan trevlig operatör. vad tycker du, Kokosnöt?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Som alltid så finns det två sidor att se på saker och ting, jag förstår att du är upprörd över att ni inte har någon internetuppkoppling - men Glocalnet gör säkerligen allt de kan för att de ska fixa till din uppkoppling.

Du ger inte någon direkt information om vad som egentligen är problemet, har du lust att dela med dig av vad som har hänt?


signatur

#komsi @ Quakenet
Jesper aka Kokosnöt

d0e
Medlem

dom håller inte vad dom lovar och endå ska dom ha pengar för en produkt som inte fungerar. Allmänt tröga på supporten. man blir runt kopplad till fel ställen. Hända mig 3 gånger sist. Vill bara säga upp det utan tjaffs men uppsägningen finns där och då kan dom göra lite hur dom vill verkar det som. Det är min uppfattning. Är inte så inne i det men tjejen ringer mig och så får jag ta tag i grejerna. Hon har själv suttit o pratat flera gånger och samma visa där. Telefonen och bredbandet var hon tvungen att säga upp i den gamla lägenheten som ligger på samma plan. 2 meter ifrån den nya för att flytta över. Låter inte logiskt. Skulle ha blivit inkopplat i onsdags innan kl 16:00. Gått en vecka nu och fortfarande ingen kontakt i telefonutaget. Det här här bara en bråkdel av allt.

Blir att kontaka konsumentombudsmannen. Behövs det inga bevis på vilka fel dom gjort ? Annars blir det väl bara ord mot ord och det vet man ju hur det kommer gå. För inget verkar ha registrerats i deras data bas heller utan det är en Format C: där. Soppa undan bevisen.

Inaktiv

Hej!

Jag kan tyvärr inte svara på hur ni blivit bemött utav personalen på Glocalnet, men något att tänka på är att om man flyttar och vill ha med sig sin telefoni/bredband måste det göras registeruppdateringar, fysiska förändringar i en station med mera. Normalt ska det räcka med att göra en flytt utav detta och inte en uppsägning som ni verkar ha fått göra? Eller missuppfattade jag någonting?

Läser man på Glocalnets hemsida så står det att en flytt tar cirka 20-30 arbetsdagar att genomföra från och med att en installation har gjorts utav ert fasta telefoniabonnemang.

Hur lång tid har det tagit för er hittils?


signatur

#komsi @ Quakenet
Jesper aka Kokosnöt

d0e
Medlem

Det där med dåligt bemötande med support har självklart inte alltid skett. Oftast när det är problem som dom ger dålig kompensation eftersom ska man som kund behöva betala varje månad ska det fungera varje månad oxå. Skulle dom ösa på med lite kompensationer skulle det va en helt annan femma. Den sa d skulle ske samma dag, inkopplingen alltså och att en uppsägning av abonemanget skulle behövas innan dom skulle kunna flytta över det. Det är möjligt med telestation. Att det tar tid. Låter ju knepigt att d ska behövas. Nackdelen med adsl. Har själv flyttat över ett bredbands abonnemang med b2 och det tog sina dar men dom lovade och hållde mer än glocalnet. Alltid haft bra support hos dom. Är det nåt fel så står dom för det och bjuder igen det utan tjafs osv. Helt rätt som företag.

Därmed min frustration mot glocalnet som företag

Inte kul att se att tjejens sista pengar på några lax går dit och det funkar inte som det ska. Faktura på faktura som hon visat mig att det har betalats och endå får en påminelse.

Medlem
Skrivet av Kokosnöt:

Hej!

Jag kan tyvärr inte svara på hur ni blivit bemött utav personalen på Glocalnet, men något att tänka på är att om man flyttar och vill ha med sig sin telefoni/bredband måste det göras registeruppdateringar, fysiska förändringar i en station med mera. Normalt ska det räcka med att göra en flytt utav detta och inte en uppsägning som ni verkar ha fått göra? Eller missuppfattade jag någonting?

Läser man på Glocalnets hemsida så står det att en flytt tar cirka 20-30 arbetsdagar att genomföra från och med att en installation har gjorts utav ert fasta telefoniabonnemang.

Hur lång tid har det tagit för er hittils?

20 till 30 arbetsdagar? holycrap va använder sig glockalnet av för installations företag?

sen antar jag glocalnet har lagt ut sin support på ett callcenter som många andra sånna här företag. och de tjänar pengar på ju mer du ringer. låter rutet och kanske lite Osanoligt men allt för sant.

eh tillförde inte mycket här kände jag. men som nån annan sa har du kontakta ARN, andra Operatörer har ju fått på nöten förr så varför inte även glockalnet om de nu felat


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

det är lika med alla bredbandsbolag tror jag. De skiter i privatkunder, vi är bara en billig penning i deras stora pengahav.
Jag har haft extremt strul med att flytta mitt bredband till universal telecom, både pga UT och BBB. Började min beställning i februari förra året, vilket misslyckades. Bytte lägenhet till grannens i augusti som förstörde även det nya försöket i november. Gick tillbaka till BBB i februari i år och de vill ha betalt för rubbet sen augusti även om jag varit bredbandslös i ett halvår.
Tänker anmäla til KO.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av d0e:

Det där med dåligt bemötande med support har självklart inte alltid skett. Oftast när det är problem som dom ger dålig kompensation eftersom ska man som kund behöva betala varje månad ska det fungera varje månad oxå. Skulle dom ösa på med lite kompensationer skulle det va en helt annan femma. Den sa d skulle ske samma dag, inkopplingen alltså och att en uppsägning av abonemanget skulle behövas innan dom skulle kunna flytta över det. Det är möjligt med telestation. Att det tar tid. Låter ju knepigt att d ska behövas. Nackdelen med adsl. Har själv flyttat över ett bredbands abonnemang med b2 och det tog sina dar men dom lovade och hållde mer än glocalnet. Alltid haft bra support hos dom. Är det nåt fel så står dom för det och bjuder igen det utan tjafs osv. Helt rätt som företag.

Därmed min frustration mot glocalnet som företag

Inte kul att se att tjejens sista pengar på några lax går dit och det funkar inte som det ska. Faktura på faktura som hon visat mig att det har betalats och endå får en påminelse.

jag känner igen det här med bemötandet i supporten, jag får alltid svar och hjälp vare sig jag pratat med UT eller BBB, men de håller aldrig ett löfte. Jag har blivit lovad av BBB att uppkopplingen inte blir flyttad, den blev flyttad.
Jag har flera gången blivit lovad en exakt datum för nerkoppling av bredbandet av BBB, men det har inte skett, utan den har tickat iväg och väntat på mig för att aktivera och betala för tiden.

Jag har betalat BBB för uppkoppling som jag inte har, de vägrar backa eftersom jag inte är kund och de betalar bara ut till kunder. Det här på något vis när jag varit kund hela tiden, nu vill de ha betalt bakåt i tiden eftersom jag återigen bestämt mig för BBB.
Jag blev av UT lovad bredband i augusti, efter andra ordern i juni, samt gratis året ut. De hörde av sig senare att det inte gick att utföra förräns i november, men det höll inte heller.. i början av mars gav jag upp och gick över till BBB.
Jag har flera gånger blivit lovad 3-5 veckor av UT, sista gången sa jag att ni tyvärr inte kan hålla det pga tekniska problem med flytten. Kundtjänst blev förvånad, men det visade sig rätt. 1 vecka senare var ordern hävd pga tekniska problem med flytten. Det var efter att jag väntat närmare ett halvår på att få bredband.

Jag tror helt enkelt att det är för svårt och segt att flytta bredbandet om man planerar byta bostad inom halvåret då man planerar flytta ut. Bäst är att första vänta ut bredbandet, sen flytta, sen vänta 3-5 veckor (som kan sträcka sig till 3 månader utan problem) och det borde lösa problemet.
Samtidigt känns det som för mycket strul, som alternativ 2 så rekommenderar jag att inte flytta alls.

BBB är nog värs i mitt fallt, de har nån skum policy som gör gällande att inte släppa kunden, och om man nu skulle vilja bli ny kund då..? ja då betalar du för de n tid du varit kund.. frågan är hur länge man varit kund?
I mitt fall är jag kund på nytt sen 3 veckor tillbaka (anser jag och även de nånstans), detta baserar jag på att de vägrar betala kompensation till icke kunder som varit bredbandslösa, samt inga fakturor efter tiden då mitt bredband skulle ha gått ut.
Skulle jag varit kund hade de betalat den summa som jag bad om när bredbandet var borta, vilket de inte gick med på eftersom jag inte var kund länge.
När jag sen aktiverar interneten som de flyttat även om jag gjort en godkänd avbeställning av flytten via kundtjänst får jag en faktura för bredbandet för perioden "som jag inte var kund hos dem" samt kostnad för flytt. Det finns ingen logisk förklaring förutom vinna mot kunden och tvinga alla betala.
Det är bara småpengar för vem som helst, men det har blivit en principsak för mig att vinna mot den här typen av bs.


signatur

thank you, come again

1
Skriv svar