Grafikkort nu eller vänta...

Inaktiv

Testa metoden sluta-tjata-när-alla-hatar och sluta skriv en massa ekon, så ska du se att du får lite mer tid.

I övrigt kan jag redan nu säga att Fallout 3 är ett grymt bra spel. Kör med Galaxy news radio för den där klockrena Falloutkänslan i musiken.
Fantastiskt spel, hausse, hausse köp!


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Testa metoden sluta-tjata-när-alla-hatar och sluta skriv en massa ekon, så ska du se att du får lite mer tid.

I övrigt kan jag redan nu säga att Fallout 3 är ett grymt bra spel. Kör med Galaxy news radio för den där klockrena Falloutkänslan i musiken.
Fantastiskt spel, hausse, hausse köp!

Hur är grafiken? Tror du man kan maxa det med mitt system och 4870x2 i 2560/1600 0 aa 16 aniso? 8)

Inaktiv

Vet inte, men bör ju funka. Är ju inte ett FPS-spel på det sättet, så några 60 FPS behövs ej.
Har visserligen bara öst igenom det på xbox, så kan inte svara för grafiken på PC, men på xbox så är det mycket fint. Det är ett väldigt bra spel på xbox, med all säkerhet ännu bättre på PC.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Vet inte, men bör ju funka. Är ju inte ett FPS-spel på det sättet, så några 60 FPS behövs ej.
Har visserligen bara öst igenom det på xbox, så kan inte svara för grafiken på PC, men på xbox så är det mycket fint. Det är ett väldigt bra spel på xbox, med all säkerhet ännu bättre på PC.

ok.. är det bättre grafik än oblivion?:up:

Medlem

Om jag inte har helt fel så bygger Fallout 3 på Oblivion motorn och då borde grafiken och systemkraven vara ganska lika, dock har dem nog uppdaterat motorn lite så snyggare än det, imo i alla fall.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Om jag inte har helt fel så bygger Fallout 3 på Oblivion motorn och då borde grafiken och systemkraven vara ganska lika, dock har dem nog uppdaterat motorn lite så snyggare än det, imo i alla fall.

Okej där ser man. Så då kanske left4dead är byggd på hl2 motorn? Hur länge använder man en grafikmotor vanligtvis?:D

Medlem

L4D har Source motorn ja... och oblivion motorn... fyfan! Hua! (insert en spade skit) :S


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Dånar? O.o

Mitt 750TX är tyst som en mus!

Testa sätta in ett grafikkort till av typen 8800gtx el liknande och kör SLI så ska du få se på dån...

Skrivet av landahl:

Spel att köpa:

Crysis Warhead
Alan Wake
Prince of persia 4
Dead Space
Fallout 3
Far Cry 2
Left 4 Dead
Mass Effect

8)

Grejjen är ju att typ inget av de där spelen är särskillt krävande förutom warhead då, men crysis är ju en klass för sig. Räcker med ett 4850 för 1350:- för att driva dom där spelen på max grafik, även warhead, dock kan man inte fläska upp AA'n hur mycket som helst...

Så vad ska man med 3 grafikkort till om man inte är crysis franchise entusiast?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Franchiseentusiast är nog ordet


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

hahaha


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Franchiseentusiast är nog ordet

japps, men har jag inte rätt då? Inte fan behöver man mer 3 grafkas till de där spelen, iofs vet man ju inte hur alan wake kommer kräva men år 2012 är det nog andra saker som sitter i lådan...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

När det behövs 3 grafikkort för att spela ett spel, även om det handlar om maxgrafik, är det dags att börja tänka på något annat. Då är man ju lurad :). Går inte att motivera inköp på så många tusentals kronor för att spela ett spel, som dessutom går bra med billigare grejer och tar en helg att spela igenom.
För att köra 3 st kort måste man nog köpa de dyraste korten också, ingen poäng med att köpa 3 kort till ett högre pris än ett singelkort som är bättre. Sen kan det ju vara nog så krångligt och jävligt också


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Så warhead är lättare att driva på max grafik än crysis? Har warhead sämre grafik då?

Hmm Laxen du som sa att ja skulle skaffa 3 st gtx280 i tri sli hehehe.

Medlem

Jag tror landahl bara babblar hahaha köpa ett nätagg för 3k för att kunna ha i 3 graffekort i framtiden xD GlHf


signatur

Burn rubber, Not your soul ! <3

Inaktiv

Du har glömt Starcraft 2 och Red Alert 3 det e spel legender.. ^^

Medlem

glöm inte!

Diablo III, Beyond good and evil 2 och Duke Nukem Forever!!

Medlem
Skrivet av napahlm:

glöm inte!

Diablo III, Beyond good and evil 2 och Duke Nukem Forever!!

Den dagen då Duke Nukem Forever kommer ut är då vi vet att världen slutar att existera.


signatur

You fail

Medlem
Skrivet av landahl:

Så warhead är lättare att driva på max grafik än crysis? Har warhead sämre grafik då?

Hmm Laxen du som sa att ja skulle skaffa 3 st gtx280 i tri sli hehehe.

Nej, warhead har inte sämre grafik. Det är bara bättre optimerat och balanserat. Grafiken är bättre i warhead än i vanliga crysis. Och vad jag sade om tri-way SLI står kvar. Det är det bästa du kan ha. Och nu sänker nvidia priserna på sin gt200 serie som det kommer bli billigare.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

12
Skriv svar