Grafikkortsfläkten

Medlem
Grafikkortsfläkten

Tjena fläkten på mitt grafikkort har ballat ur helt.. har ett ASUS n7800GT Dual dvs 2 st 7800GT i samma kort.. Den snurrar helt enkelt inte så i windows ligger jag på stadiga 80c.. Ibland (kanske 1 gång i halvtimman eller timman.. olika hela tiden) snurrar den upp i max i kanske 1 minut och kyler ner skiten till 50c sen lägger den av igen. När jag prövade lira spel så kom tempen upp i nära 105c och det laggar loss som det aldrig gjorde förr.. varningen för det här kortet är 115c. Någon som vet vad som kan vara fel, eller om det går att fixa? Har för övrigt extern strömförsörjning till grafikkortet.. Men det borde inte vara något fel på den kabeln eftersom datorn inte ens går igång (det blir ingen bild) när man ej har den ikopplad. Prövade ladda ner nTunes också från Nvidias hemsida för att försöka ställa in fläkten manuellt men då är just det fältet helt grått så att inget går att ställa in.. SUCK :evil:

Tack på förhand!
/Bill


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Inaktiv

Jag kan å ena sidan tänka mig att när den ibland får tillräckligt med ström snurrar den som den ska. I det fallet får den eventuellt alltså för lite ström under långa perioder. Å andra sidan kortslutning i fläkten, vilket jag tvivlar på. Å tredje sidan någon inställning, vilket jag också tvivlar på. Testat ett strömstarkare aggregat?


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

testat asus utilities (smart doctor)? fanns på skivan till mitt asus x1950pro, sänkte tempen 10 grader genom bättre fläktkontroll.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

damm i lagret, förmodligen...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Ok hmm tack för svaren.. men den har funkat perfekt förut så jag kan inte tro att det beror på för lite ström?


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

1
Skriv svar