Grafikproblem vid start av spel

Medlem
Grafikproblem vid start av spel

Hej!

Jag har dubbla ATI HD4870 som Crossfire. Problemet uppstår med vissa spel (Spore och nyligen köpta Borderlines). Första gången jag startar något av spelen blir det flimmer och inverterade färger :evil:. Jag stänger av spelet och startar det igen, då fungerar det alldeles utmärkt hur länge jag än spelar......vet någon vad det kan bero på?!?!?!

Mvh,
C-G

Medlem

Har du möjlighet att stänga av ett grafikkort och prova då?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

hmmm, det skulle jag kunna göra....kan ju alltid avaktivera Crossfire funktionen....jag testar så får vi se....det är än så länge bara två spel där detta händer.....

Medlem

Hmmm, har nu testat o köra med ett kort....startar normalt men ett annat problem med spelet är att det plötsligt får för sig att frysa....jag har senaste drivrutinerna för korten och spelet har tyvärr ingen patch än....grrrrrr!!!

Medlem

Det är spelen som har problem med dina grafikkort inte tvärtom; och ATIs dåliga drivrutiner är okända, GeForce funkar alltid mycket bättre.

Medlem

Vad jag har för erfarenhet av ATI-kort, är att en del drivrutiner spökar rätt så mycket. Inte alla, men några.

Satsa på Nvidia kort med SLi nästa gång!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Jaja ...ungefär som med allt annat....det finns alltid bättre än det man själv har ....jag får väl vänta tills det kommer nya patchar eller uppdateringar till grafikkorten... tack för svaren

1
Skriv svar