Hackar exakt tre gånger var femte minut

Medlem
Hackar exakt tre gånger var femte minut

Börjar bli sjukt trött på detta, EXAKT var femte minut hackar multiplayerspel(spelar ingen roll vilket)
tre gånger...
Kan vara bfbc2, så går jag bakåt helt plötsligt, TRE GÅNGER.
Team Fortress 2, så hackar det till så att jag är helt plötsligt längre fram än vanligt. TRE GÅNGER.

Modern Warfare 2, stannar nästan upp när jag springer, sen är jag en bit framför plötsligt...

Ska man ringa Bredbandsbolaget och skälla ut dom fanskapen, eller ska man bara stå ut med det!?

Har 100/10Mbit

Medlem

Skäll löser inte problemet. Men ring och fråga. Du har inte något antivirus eller annat program som drar ner bredbandet kraftigt eller så?

Medlem

Förstår inte hur din anslutning skulle kunna spela en sådan roll. Om du missar ett paket eller två så ska ju inte detta uppstå... Du får det verkligen inte i singleplayer?

Medlem
Skrivet av Spiff:

Förstår inte hur din anslutning skulle kunna spela en sådan roll. Om du missar ett paket eller två så ska ju inte detta uppstå... Du får det verkligen inte i singleplayer?

Hepp, har testat.
Jag har också testat och stänga av mitt antivirus tillfälligt,exakt samma sak.

Medlem

Om det nu har med anslutningen att göra så borde det ju märkas om du pingar någon server också. Öppna upp en kommandoprompt (Start -> Kör -> 'cmd'). Skriv ping ping.sunet.se -t. Låt rutan ligga i bakgrunden. När du sedan märker att det hackar till i ett multiplayerspel så kan du stänga spelet och ta fram rutan. Du bör då i rutan ha fått "Request timed out", eller åtminstone högre fördröjning på svaret. Om du inte har fått det så har det antagligen inte med din uppkoppling att göra, i alla fall inte utåt. Har du någon router?

Medlem

Det skall jag testa.
Ja,jag har Bredbandsbolagets router som jag fick utav dom för något år sedan.

Era
Medlem

Hade inte exakt samma men ett liknande problem när jag körde BBB förut. Det berodde på att jag hade en väldig massa sidor blockerade i min hosts fil och någon form av dns uppdatering kördes varje halvtimme. Då låste det sig totalt för mig i några sekunder.

Kan vara värt att kolla iaf.

1
Skriv svar