Headset som tar bort "bakgrundsljud"

Medlem
Headset som tar bort "bakgrundsljud"

Tjenare!

Sitter just nu med ett gammalt kos headset. Detta släpper dock igenom väldigt mycket ljud utifrån, speciellt vid lan.

Jag undrar då om det är någon som skulle kunna tips mig om ett headset som blockerar ljud utifrån, lite som ett par öronkåpor ;).

Skulle vara mycket tacksam för tips!

mvh

Medlem

Den typ av headset du letar efter är slutna headset. Här har du ett väldigt populärt och bra sådant.

Lycka till!:)

Medlem

Jag har ett Steelseries Siberia, den som alla andra har, antar att det är version ett. Det sista den gör är att blockera ljud utifrån...
Det är väldigt luftigt och har massor med hål som ljud kan slinka in igenom. Så om du vill ha ett ljudisolerande headset ska du nog kolla på något annat än Siberia-serien. Visst, version 2 kanske inte är lika luftig som version ett, men det känns lite som det är grejen med ett Siberia-headset.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Jag skulle rekommendera ett par riktiga hörlurar, sen med en separat mikrofon.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Creative Fatality 1 MK II regerar... helt klart det du söker!

Bra mick, enligt de jag lirar med över nätet. Bra ljud! Stänger ute rumsljudet så pass bra att jag sitter och säger "va va VA" hela tiden. Min sambo håller på att bli tokig på mig

Kostar en slant visst (599-699kr) men det är det värt tycker jag.
Kolla upp!!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Den typ av headset du letar efter är slutna headset. Här har du ett väldigt populärt och bra sådant.

Lycka till!:)

Skulle faktiskt rekommendera 5hv2 över det. Testade båda innan jag köpte mitt och tyckte att 5hv2 gav lite bättre ljud. Båda är dock rätt svaga när det gäller bas.

Creatives lurar vill du nog undvika, Fatal1ty-lurarna är ruskigt fattigt byggda, sedan har jag inte stött på ett enda headset från Creative med duglig mick.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av 73mpl4R:

Den typ av headset du letar efter är slutna headset. Här har du ett väldigt populärt och bra sådant.

Lycka till!:)

Skulle faktiskt rekommendera 5hv2 över det. Testade båda innan jag köpte mitt och tyckte att 5hv2 gav lite bättre ljud. Båda är dock rätt svaga när det gäller bas.

Creatives lurar vill du nog undvika, Fatal1ty-lurarna är ruskigt fattigt byggda, sedan har jag inte stött på ett enda headset från Creative med duglig mick.

Nu är du långt ute i sjumilaskogen och cyklar. Inte ett enda Creative headset med bra mic? Kan säga att jag har ett av deras billigaste och det låter utmärkt. Handlar nog om inställningar i så fall.

Fattigt byggda? Kan du hitta något headset som inte är byggt utav plast tyg och en och annan skruv?


signatur
Medlem
Skrivet av Massy:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av 73mpl4R:

Den typ av headset du letar efter är slutna headset. Här har du ett väldigt populärt och bra sådant.

Lycka till!:)

Skulle faktiskt rekommendera 5hv2 över det. Testade båda innan jag köpte mitt och tyckte att 5hv2 gav lite bättre ljud. Båda är dock rätt svaga när det gäller bas.

Creatives lurar vill du nog undvika, Fatal1ty-lurarna är ruskigt fattigt byggda, sedan har jag inte stött på ett enda headset från Creative med duglig mick.

Nu är du långt ute i sjumilaskogen och cyklar. Inte ett enda Creative headset med bra mic? Kan säga att jag har ett av deras billigaste och det låter utmärkt. Handlar nog om inställningar i så fall.

Fattigt byggda? Kan du hitta något headset som inte är byggt utav plast tyg och en och annan skruv?

Läs om, läs rätt. Jag skriver inte att alla Creatives lurar har värdelös mick, utan att jag inte stött på ett enda Creative-headset som inte har det. Således kan jag givetvis inte rekommendera Creative.

Byggkvalité varierar mellan olika headset, ja.

1
Skriv svar