Hjälp med grafikkort

Medlem
Hjälp med grafikkort

Testade Division betan och vart faktiskt riktigt förvånad av hur kul spelet var!. Men nu till problemet, jag kunde bara spela med dom lägsta grafikinställningarna, och eftersom jag är ganska lost när det kommer till just hårdvara skulle jag behöva hjälp med att hitta ett grafikkort som skulle kunna köra spelet på med/high med bra flyt 45-60 fps. Är inte ute efter något jättedyrt grafikkort eftersom min dator är ganska utdaterad, så vet inte ens om det hjälper att bara byta grafikkort.

Det här är datorn iaf:
Processor Intel(R) Core(TM) i5-2500 CPU @ 3.30GHz
Manufacturer Intel
Speed 3.3 GHz
Number of Cores 4

Video Card NVIDIA GeForce GTX 560 Ti
Manufacturer NVIDIA
Chipset GeForce GTX 560 Ti
Dedicated Memory 1536 MB
Total Memory 4.0 GB

Memory 8.0 GB (ram)

Operating System Microsoft Windows 10 (build 10586), 64-bit
Service Pack 0
Size 64 Bit
Edition

Medlem

Hej!

Fullversionen har inte släppts ännu så svårt att säga exakt hur spelet kommer vara optimerat på releasedagen. Ubisoft är inte direkt kända för ha ett optimerat spel på day-1.

Vad är din budget?

Med vänliga hälsningar,
Marcus


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hej,

Ok så spelet kan alltså flyta på betydligt bättre än i betan?.

Runt 2000kr skulle jag kunna tänka mig att lägga max (gärna lite under det om det finns något vettigt alternativ), behöver ingen supergrafik men iaf hyfsad med bra flyt. Men kommer det ens vara lönt att sätta in ett nytt grafikkort i burken eller kommer processorn eller dyl sätta käppar i hjulet ändå?

Medlem
Skrivet av karbon:

Hej,

Ok så spelet kan alltså flyta på betydligt bättre än i betan?.

Runt 2000kr skulle jag kunna tänka mig att lägga max (gärna lite under det om det finns något vettigt alternativ), behöver ingen supergrafik men iaf hyfsad med bra flyt. Men kommer det ens vara lönt att sätta in ett nytt grafikkort i burken eller kommer processorn eller dyl sätta käppar i hjulet ändå?

Hej igen!

Vi får avvakta, helt enkelt och se hur det utvecklar sig efter patchar och nya drivrutiner.
Inget fel på övrig utrustning du har, tycker jag.

Om du inte kan tänka dig att begagnat 290/290x eller 780/780ti så kör på ett http://www.inet.se/produkt/5411494/sapphire-radeon-r9-380-4gb.... Det är det bästa du kan få för runt 2000kr om du inte väljer begagnat då. Alternativt vänta till nästa generations grafikkort som troligtvis släpps någon gång under sommaren senare detta år, så kan du spara pengar tills dess.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tack för svaret!.

ett http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/229995-gigaby... är inget att ha?.

Är det värt att köpa ett sånt lite billigare kort med 4gb än ett lite bättre med 2gb?

Medlem

Av min erfarenhet så kommer du inte långt med 2gb idag. Jag har ett 680 2gb och kan ej spela dom nyaste spelen på högre grafik för jag saknar videoram. Jag väntar dock till när Nvidia släpper sitt nya i år


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av karbon:

Tack för svaret!.

ett http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/229995-gigaby... är inget att ha?.

Är det värt att köpa ett sånt lite billigare kort med 4gb än ett lite bättre med 2gb?

Svar i omvänd ordning:

Nej, 2Gb är inte lönt idag som du skall gama. Det är som att kasta pengarna i sjön.
Sedan, GTX 960. Well, det är inte ett dåligt kort. Som du kan se är det ca 1500SEK billigare än ett GTX 970 vilket ungefär motsvara prestandaskillnaden också. Pris/prestanda är något bättre dock än for ett GTX970.

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html#value

Så jag skulle inte säga att det inte är något att ha, för det är det. Dock kan det vara så att du måste ställa ner några inställningar i grafiken för att hålla 60fps eftersom det är svagare än sina storebrödrar. Kan du leva med det så hade jag slagit till. Som ett exempel så kan jag tänka mig att du måste gå ner något snäpp på FSAA.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Tack för all hjälp!.
Då har jag lite att fundera på då :).

1
Skriv svar