Hjälp mig bygga en spel-/spelutvecklingsdator!

Medlem
Hjälp mig bygga en spel-/spelutvecklingsdator!

Hej!
Har pusslat ihop lite hårdvara och skulle behöva lite åsikter kring detta. Jag ska främst ha datorn till att spela och skapa egna spel. Kommer också använda den till att skapa egna 3D-modeller.
Behöver kunna jobba i flera program samtidigt, exempelvis Unreal och ZBrush, så smidigt som möjligt.
Med tanke på detta, hur ser ni på det jag plockat på mig?

https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=14393...

Ni får föreslå vilka ändringar som helst, men försök hålla er så nära 15 som möjligt (gärna under om det går). Kan dock tänka mig att betala lite mer för en betydande förbättring.

Är osäker på skärmen, några åsikter om den? Om den är bra kan det bli två stycken.

Det ska tydligen släppas ny hårdvara under hösten, är det något speciellt som rekommenderas där? Då tänker jag att jag kan ta nåt billigt alternativ i väntan på det nya.

Hugg in, all hjälp uppskattas!

Medlem

Vid första anblicken.. SSD för bövelen!! -speciellt som du ändå tänkte kosta på dig den senaste generationens processor och minnen.

Optisk enhet känns ju också lite förlegat kanske, inget jag skulle spendera pengar på direkt, då i princip alla spel man köper på skiva ändå kommer med en Steam/origin/uplay kod.

OBS! Processorn du har valt där kommer utan fläkt, så du måste köpa det separat.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Vid första anblicken.. SSD för bövelen!! -speciellt som du ändå tänkte kosta på dig den senaste generationens processor och minnen.

Optisk enhet känns ju också lite förlegat kanske, inget jag skulle spendera pengar på direkt, då i princip alla spel man köper på skiva ändå kommer med en Steam/origin/uplay kod.

OBS! Processorn du har valt där kommer utan fläkt, så du måste köpa det separat.

Ja, men priset på SSD's är ju högt som tusan för det minnesutrymme man får. Jag behöver rätt mycket utrymme nämligen. Är kanske inga problem att kombinera de två? En SSD och en "vanlig".

Att ha en läsare känns dock ganska bekvämt för att se film och spela gamla spel, så det kan jag kosta på mig.

Nej det är sant, ska lägga till en fläkt.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av webe:
Skrivet av Zymac:

Vid första anblicken.. SSD för bövelen!! -speciellt som du ändå tänkte kosta på dig den senaste generationens processor och minnen.

Optisk enhet känns ju också lite förlegat kanske, inget jag skulle spendera pengar på direkt, då i princip alla spel man köper på skiva ändå kommer med en Steam/origin/uplay kod.

OBS! Processorn du har valt där kommer utan fläkt, så du måste köpa det separat.

Ja, men priset på SSD's är ju högt som tusan för det minnesutrymme man får. Jag behöver rätt mycket utrymme nämligen. Är kanske inga problem att kombinera de två? En SSD och en "vanlig".

Att ha en läsare känns dock ganska bekvämt för att se film och spela gamla spel, så det kan jag kosta på mig.

Nej det är sant, ska lägga till en fläkt.

Inga problem att kombinera det två. Allt som du behöver komma åt snabbt läggs på SSD. d.v.s OS, Webbläsare och kanske vissa spel beroende på hur står disk. Sedan så läggar du alt annat på HDD d.v.s filmer, bilder, musik och andra saker som bara behövs laddas ett antal få gånger.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av webe:
Skrivet av Zymac:

Vid första anblicken.. SSD för bövelen!! -speciellt som du ändå tänkte kosta på dig den senaste generationens processor och minnen.

Optisk enhet känns ju också lite förlegat kanske, inget jag skulle spendera pengar på direkt, då i princip alla spel man köper på skiva ändå kommer med en Steam/origin/uplay kod.

OBS! Processorn du har valt där kommer utan fläkt, så du måste köpa det separat.

Ja, men priset på SSD's är ju högt som tusan för det minnesutrymme man får. Jag behöver rätt mycket utrymme nämligen. Är kanske inga problem att kombinera de två? En SSD och en "vanlig".

Att ha en läsare känns dock ganska bekvämt för att se film och spela gamla spel, så det kan jag kosta på mig.

Nej det är sant, ska lägga till en fläkt.

Inga problem att kombinera det två. Allt som du behöver komma åt snabbt läggs på SSD. d.v.s OS, Webbläsare och kanske vissa spel beroende på hur står disk. Sedan så läggar du alt annat på HDD d.v.s filmer, bilder, musik och andra saker som bara behövs laddas ett antal få gånger.

Då slänger jag in en 120gb SSD också!

Tack för hjälpen boys. Skickar iväg ordern nu!

1
Skriv svar