Hjälp mig hitta ett ljudkort ! :)

Medlem
Hjälp mig hitta ett ljudkort ! :)

Ärade datornördar!

Gamer som man är så installerade mitt CoD4 igen - och upptäckte att ljudet inte stod rätt till. Kör liksom på ett internt ljudkort och har blivit tillsagd av mer eller mindre alla att köpa ett externt ljudkort.

Jag undrar om det är någon som skulle kunna hjälpa mig att finna ett ljudkort som passar in på mitt moderkort för MAX 500kr.

Detta är mitt moderkort.

Jättetacksam för all hjälp!

Medlem

I recommend this!
Allting från X-Fi serien är bra, om du har en PCI plats över?

Lycka till!

Medlem

Tjenna.. Det står på kortet att det är 2 PCI-E platser och jag har ju bara ett grafikkort så visst ska där vara en plats över:)

Medlem

Jag menade PCI platser, inte PCI-express;) och det har du 3 av.

Medlem

Är det där man ska plugga in det ?

Medlem
Medlem

Så det är detta här jag ska ha

Medlem
Skrivet av Wolfhammer:

Så det är detta här jag ska ha

Eller så köper du ett Sound Blaster Audigy SE som duger gott och väl till en hobbyknegare.

Då kan du även köpa två och ett halvt kilo godis för pengarna du sparar. Tål att tänkas på!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Medlem

Precis Wolfhammer, precis:)

Medlem

Okej då beställer jag en sådan

Tusen tack ska ni ha

Medlem
Medlem

Du lär inte trivas med Creatives värdelösa drivrutiner, men korten är grymma. Hade rekommenderat detta.

Men det är bara mitt andra ljudkort, så jag har ingen aning hur det står sig mot andra kort. Vet bara att jag är jäkligt nöjd, trots att jag mest kör med lurar (som inte använder ljudkortet).

1
Skriv svar