Hör bara 2 högtalare

Hör bara 2 högtalare

Jag hör bara 2 av mina 5 högtalare :S jag kan välja om jag vill höra 2 st fram eller 2 st bak, irriterande som fan, jag har installerat drivrutiner till ljudkortet (5.1) utan resultat.
Jag har fixat lite i windowsinställningarna, bytt till 5.1 inställning osv.. Ingenting fungerar!
Formaterade datorn igår och har installerat allt vad man ska men det går ju ändå inte, någon som vet vad det kan vara för problem?
Ljudkort: Zoltrix 5.1 (kanske heter något mer, vet inte nu)
Högtalare är Nightgale pro 6.


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Inaktiv

det är fullt normalt att bara höra två kanaler om man spelar upp tvåkanalsmaterial.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Jag har tex innan formateringen hört ALLT ljud i ALLA högtalare, musik, filmer, spel etc...


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

tvåkanaligt ljud hörs i två högtalare, så ska det vara helt enkelt. däremot går det säkert att få ljudkortet att skicka ut samma signal till flera högtalare, men det är ju inte rätt


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Vi säger att jag har 2kanaligt ljud i allt om ni ska vara så tjatiga, men jag har ändå haft ljud i ALLA 5 högtalare, med precis samma låtar, spel, filmer och inställningar som innan.
Vill bara veta hur jag kan få det så igen.


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

Klart att det går att ställa in 5ch stereo och spela upp 2.0 ljud i alla högtalarna!
Har du kollat inställningarna i kontrollpanelen och i setupen för ditt ljudkort?

Alla inställningar pekar mot 5.1 :S


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Inaktiv

vilket som sagt inte betyder att du bör få tvåkanalsljud uppspelat i alla högtalare. vill du ha det (varför man nu skulle vilja förstöra på det viset...) behöver du göra någon form av uppmixning.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar