Inköp av spel-laptop...

Medlem
Inköp av spel-laptop...

Som rubriken antyder på så funderar jag på att skaffa en laptop som går att spela på! Jag har själv inga vidare erfarenheter kring bärbara, jag har alltid använt mig av stationära, men nu så ska jag flytta ihop med flickvännen och har inte plats för en stor och klumpig stationär!

Fundamentalt så söker jag en bärbar som man kan spela nya spel på såsom Dragon Age, Starcraft 2 och Diablo 3. Vet att de sista två inte har släppts, men om man skulle kunna uppskatta ungefär vad som kan tänkas krävas så vore det toppen. För de är alla spel som jag kommer vilja spela många många år framöver! Mer än spel så skulle jag använda den för att kolla på film/serier och vanligt användande som att surfa på internet!

Skulle uppskatta tips och rekommendationer angående vilka som säljer bra spel-laptops, vilka märken som är bra osv!

Jag räknar med att jag kan lägga runt 14-16 tusen på detta köp!

Tack på förhand!
~Mag


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Pff, har inte plats för en stationär.... man möblerar ju utifrån datorn

Om du vill ha en dator som håller prestanda i många många år framöver ska du nog kolla över om du ändå inte har plats för en stationär. Du gör ett mycket dåligt köp om du köper en bärbar för att spela på. Dock, om du reser mycket kan en bärbar vara bra men annars är det att kasta pengar i sjön.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Jag förstår att jag inte alls får samma prestanda för pengarna om jag väljer en bärbar. Fast nu för tiden så spelar jag inte så himla mycket och en stationär tar som sagt väldigt mycket plats. Jag tycker att det vore smidigt med en bärbar då jag kan ta med den om jag reser bort. Jag menade inte att den bärbara skall klara nya spel många år fram i tiden, utom de spel jag nämnde... Det vill säga att den bör klara Dragon Age med råge och Starcraft 2 när det kommer. Sen Diablo 3 kan väl vara lite svårt att förutspå, men för de andra två så lär det väl finnas bärbara som uppfyller kraven and then some? Någon som kan tips lite och komma med rekommendationer? Jag är fast bestämd att det ska vara en bärbar, även fast jag vet att jag får mindre prestanda per krona! En ny monsterstationer får det bli då man om många år flyttat till hus och ska skaffa ungar och vovve.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Medlem

alienware e snordyra och för den som e något sånär ekonomisk är det inte ens att tala om att köpa en sådan när man kan få så mycket bättre prestanda till ett bättre pris.
jag rekomenderar dig följande:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=539611 sony vaio

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=540248 Hp envy

något billigare alternativ:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=511569

ha det så roligt, glöm inte bort att man kan skräddarsy sin egna bärbara om man skulle villja men räkna med att casha ut en hel del.

om du vill ha design så välj alienware


signatur

Google is your friend!!!

Medlem

Har du någon personlig erfarenhet av Alienware eller? Vad jag har hört tidigare är att man betalar mycket extra för ett snyggt yttre... Iaf vad gäller deras stationära....

När man kollar på priserna så är deras bärbara flera tusen kr dyrare på den svenska sidan än den amerikanska... Hur kommer det sig? Sen att Alienware numera tillhör Dell ger mig onda vibbar. De säljer alltid skit till högty pris... Fast jag vet inte riktigt... Är det bra prestanda då? Tycker hemsidan är rätt så intetsägande, det ända man kan se vad det är för något är CPU och GPU... Resten kan ju vara av vilket okänt skitmärke som helst! :S

Några flera bud? Vill gärna höra från folk som har egna spel-laptops!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Tack för det kirre! Ska kika på det...

Hur är det med GPU och CPU på en spel-laptop, vad är det som gäller? Är hopplöst förvirrad kring i5, i7 och 2Duo... (Det var dryga två år sen jag köpte dator och har inte hållit mig uppdaterad ett dugg!!). Detsamma vad gäller GPU... När jag köpte min stationära för drygt två år sen slängde jag in ett 9800 GX2 som var det bästa då.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Jag har själv ingen erfarenhet med Alienware, men jag har snackat med några som har dom, och de älskar dom. m du kollar runt på tester så märker du att dom är bäst vad gäller laptop gaming.
Sen så är det fortfarande samma killar och tjejer som gör dom, Dell har bara köpt upp företaget.

Men visst, de är ruuskigt dyra!

Vill du spela Starcraft II, Diablo III och Dragon Age någorlunda bra är det nog bäst om du har en laptop med minst ett HD 4870-5870 och motsvarande på Nvidia.
Intel i5 och i7 är det som gäller på processorfronten nu, i5 är billigast, i7 presterar bäst. Men om man kollar på priset så är i5 klart prisvärdast.

Medlem

Svårt att hitta en bärbar som uppfyller mina krav... Skulle behöva en skräddarsydd... digitalstorm har några riktigt fina, fast tullavgiften som göra att priset skulle sticka iväg för mycket... :/


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Kan tillägga att av de jag sett hittills (bortsett från megadyra skräddarsydda bärbara) så är det Acer som har haft de bästa spel-laptopsen... Någon som kan säga något om Acer?

Jag har hittat en Acer och en Asus på Webhallen som verkar bra:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=105909&traff=1

http://www.webhallen.com/prod.php?id=105972

Vad tror ni?


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Jag tror stenhårt på Acer-datorn med ett 5850!

Medlem

Jag tycker också att den verkar vass, fast är det inte en rätt så kass hårddisk? Lite väl slö menar jag då, vet någon om det är en märkbar skillnad mellan 5400rpm och 7200rpm? Och är det inte en nackdel att ha en större display på en spel-laptop?


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Bump, någon som vet?


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Det gör väl lite skillnad mellan 5400rpm och 7200rpm, inte speciellt mycket enligt mig. Dock är 5400rpm svalare och lite strömsnålare.

Den enda nackdelen med större skärm, eller egentligen fördelen är ju att du kan ha större upplösning, då blir det ju snyggare, men spelen kräver mer.

Medlem
Skrivet av Magroth:

Jag tycker också att den verkar vass, fast är det inte en rätt så kass hårddisk? Lite väl slö menar jag då, vet någon om det är en märkbar skillnad mellan 5400rpm och 7200rpm? Och är det inte en nackdel att ha en större display på en spel-laptop?

Byt ut den till en SSD så har du ett monster!

1
Skriv svar