Titel Hemmavan
Registrerad 2011-04-25
Inlägg 189
Hej! mitt problem är kass nedladdnings hastighet. Programmet som följde med det mobila bredbandet visar ca. 4 mbp/s download speed, men sedan i steam får jag bara 100 kbp/s
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-13
Inlägg 1 352
Byt land i Steam till Finland eller nåt annat.
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 056
Är det den praktiskta nedladdningshastigheten eller är det bara den där "upp till"-gränsen som allt som oftast är teoretisk? Om det står 4 Mb/s så är det sällan det egentligen.
Vad har du för hastigheter i andra program, t ex om du laddar ned en fil? Via webbläsaren eller torrents?
Se till att du valt rätt land osv också, som Harakiri var inne på, det kan kanske hjälpa.
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-04-25
Inlägg 189
jag bor i Finland så ja tror det är rätt land iaf. Den teoretiska toppfarten är 21 Mbp/s. Via torrents är jag glad om jag får 100 kbp/s, men te.x MP3 filer kan jag ibland få 1-3 Mbp/s.
Titel Veteran
Registrerad 2009-07-08
Inlägg 773
TontteJooi skrev:
jag bor i Finland så ja tror det är rätt land iaf. Den teoretiska toppfarten är 21 Mbp/s. Via torrents är jag glad om jag får 100 kbp/s, men te.x MP3 filer kan jag ibland få 1-3 Mbp/s.
Ditt bredband kan bara s k throttlat (throttled). Det innebär att ex .torrent-trafik får sämre bandbredd än HTTP. I princip alla ISPer prioiterar HTTP-trafiken eftersom det är den som de annonserar på.
Kör du en normal TP-test så är det också denna som mäts. Inte .torrents. Detta kan vara anledningen.
Googla på TP-test och kör den. Får du ungefär vad de lovade då, så har du svaret ovan.
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-04-25
Inlägg 189
fick max 1,2 MB download, och 0,45 upp
Titel Veteran
Registrerad 2009-07-08
Inlägg 773
TontteJooi skrev:
fick max 1,2 MB download, och 0,45 upp
Ta ett screenshot och kontakta deras kundtjänst.
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-13
Inlägg 1 469
Byt server till Berlin eller Hamburg. Där brukar jag få ut bra hastighet (8-10 MB/s) medan på den svenska server så får jag bara ut runt 2 MB/s. Får en känsla att den svenska server har strypt hastighet för att inte bli överbelastad.