FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
TontteJooi
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-04-25
Inlägg 189

Hej! mitt problem är kass nedladdnings hastighet. Programmet som följde med det mobila bredbandet visar ca. 4 mbp/s download speed, men sedan i steam får jag bara 100 kbp/s

Harakiri
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-13
Inlägg 1 352

Byt land i Steam till Finland eller nåt annat.

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 056

Är det den praktiskta nedladdningshastigheten eller är det bara den där "upp till"-gränsen som allt som oftast är teoretisk? Om det står 4 Mb/s så är det sällan det egentligen.

Vad har du för hastigheter i andra program, t ex om du laddar ned en fil? Via webbläsaren eller torrents?

Se till att du valt rätt land osv också, som Harakiri var inne på, det kan kanske hjälpa.

TontteJooi
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-04-25
Inlägg 189

jag bor i Finland så ja tror det är rätt land iaf. Den teoretiska toppfarten är 21 Mbp/s. Via torrents är jag glad om jag får 100 kbp/s, men te.x MP3 filer kan jag ibland få 1-3 Mbp/s.

azynkron
Titel Veteran
Registrerad 2009-07-08
Inlägg 773

TontteJooi skrev:
jag bor i Finland så ja tror det är rätt land iaf. Den teoretiska toppfarten är 21 Mbp/s. Via torrents är jag glad om jag får 100 kbp/s, men te.x MP3 filer kan jag ibland få 1-3 Mbp/s.

Ditt bredband kan bara s k throttlat (throttled). Det innebär att ex .torrent-trafik får sämre bandbredd än HTTP. I princip alla ISPer prioiterar HTTP-trafiken eftersom det är den som de annonserar på.
Kör du en normal TP-test så är det också denna som mäts. Inte .torrents. Detta kan vara anledningen.

Googla på TP-test och kör den. Får du ungefär vad de lovade då, så har du svaret ovan.

TontteJooi
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-04-25
Inlägg 189

fick max 1,2 MB download, och 0,45 upp

azynkron
Titel Veteran
Registrerad 2009-07-08
Inlägg 773

TontteJooi skrev:
fick max 1,2 MB download, och 0,45 upp

Ta ett screenshot och kontakta deras kundtjänst. :)

Bojkott
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-13
Inlägg 1 469

Byt server till Berlin eller Hamburg. Där brukar jag få ut bra hastighet (8-10 MB/s) medan på den svenska server så får jag bara ut runt 2 MB/s. Får en känsla att den svenska server har strypt hastighet för att inte bli överbelastad.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 510 medlemmar online. 79 foruminlägg har postats idag.

FZ