Joystick till flygsimulator? (julklapp)

Medlem
Joystick till flygsimulator? (julklapp)

Hej! Nu är det juletider och jag tänkte köpa en ny joystick till min pojkvän då den gamla börjat gnissla som satan.
Han spelar flygsimulatorspel, men jag kan inte ett skit om joysticks då jag aldrig andvänt en själv, så jag behöver verkligen tips på vad man kan köpa. Pris spelar ingen roll.
Tacksam för svar

Medlem
Skrivet av KrabbaRöd:

Hej! Nu är det juletider och jag tänkte köpa en ny joystick till min pojkvän då den gamla börjat gnissla som satan.
Han spelar flygsimulatorspel, men jag kan inte ett skit om joysticks då jag aldrig andvänt en själv, så jag behöver verkligen tips på vad man kan köpa. Pris spelar ingen roll.
Tacksam för svar

Skulle säga det beror på vilken typ av spel samt hur seriös han är.

Men en prisvärd joystick skulle vara en Saitek X-52, går på kring tusenlappen. Finns i Pro version för yttligare ett antal hundra (1800'ish)

Medlem
Skrivet av Nasder:

Skulle säga det beror på vilken typ av spel samt hur seriös han är.

Men en prisvärd joystick skulle vara en Saitek X-52, går på kring tusenlappen. Finns i Pro version för yttligare ett antal hundra (1800'ish)

hmm har läst lite om den nu, verkar vara några som klagar på att den (pro-versionen) har glappande kontakter :F men som det serut så är det saitek man ska satsa på iallafall..

Medlem

Om pris verkligen inte spelar någon roll så kan jag ju peka på denna


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Shimo:

Om pris verkligen inte spelar någon roll så kan jag ju peka på denna

jaa, jag kikade precis på den! frågan är hur bra den är, har du testat? :>

tack för era svar förresten :>

Medlem
Skrivet av KrabbaRöd:

hmm har läst lite om den nu, verkar vara några som klagar på att den (pro-versionen) har glappande kontakter :F men som det serut så är det saitek man ska satsa på iallafall..

Kan inte prata om Pro versionen, har själv en X-45 (versionen innan X-52) som fungerar felfritt än idag, fast än att den är ganska nött.

Medlem

Har inte testat den själv, men här fanns lite reviews. Blandat, men flest positiva (de negativa verkar vara av troll-karaktär).

Annars kan du kolla på styrspakarnas Ferrari: Hotas Warthog Fast med den får man inga pedaler.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

hmm ja, dendär warthogen blir det nog
tack till er båda, jag är väldigt tacksam för all hjälp jag fått! :>

Medlem

Haha, HOTAS Warthog är riktig fin den, har än sån själv! Din pojkvän kommer att älska dig!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av KrabbaRöd:

hmm ja, dendär warthogen blir det nog
tack till er båda, jag är väldigt tacksam för all hjälp jag fått! :>

Antar att du redan köpt det du tänkt köpa och warthogen lär inte göra någon besviken!

Annars så kan jag med gott samvete rekommendera saiteks produkter. Det stämmer som du säger, det KAN vara problem med dem i vissa fall. Min x52a fick jag skicka tillbaks från början men den andra jag fick fungerade felfritt sålänge jag hade den kvar.

Men som sagt, warthogen är verkligen en tippprodukt och till ett riktigt bra pris egentligen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av KrabbaRöd:

hmm ja, dendär warthogen blir det nog
tack till er båda, jag är väldigt tacksam för all hjälp jag fått! :>

Antar att du redan köpt det du tänkt köpa och warthogen lär inte göra någon besviken!

Annars så kan jag med gott samvete rekommendera saiteks produkter. Det stämmer som du säger, det KAN vara problem med dem i vissa fall. Min x52a fick jag skicka tillbaks från början men den andra jag fick fungerade felfritt sålänge jag hade den kvar.

Men som sagt, warthogen är verkligen en tippprodukt och till ett riktigt bra pris egentligen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av KrabbaRöd:

hmm ja, dendär warthogen blir det nog
tack till er båda, jag är väldigt tacksam för all hjälp jag fått! :>

Antar att du redan köpt det du tänkt köpa och warthogen lär inte göra någon besviken!

Annars så kan jag med gott samvete rekommendera saiteks produkter. Det stämmer som du säger, det KAN vara problem med dem i vissa fall. Min x52a fick jag skicka tillbaks från början men den andra jag fick fungerade felfritt sålänge jag hade den kvar.

Men som sagt, warthogen är verkligen en tippprodukt och till ett riktigt bra pris egentligen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar