Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 424
Jag har en drygt 4 år skärm av märket HP som har fungerat felfritt upp till för ett par dagar sedan. Helt plötsligt när jag var ute och surfade stod det:
"Check data cable"...
Jag bytte självfallet ut till en ny, men samma problem uppstod.
Jag tog då den "gamla" kabeln och kopplade till en annan skärm, och denna skärm fungerade precis som den skulle, alltså, var det inget fel på den gamla kabeln.
Min HP skärm visar vissa menyer, så som att man kan visa galleri via en snabbport på sidan, men något Windowsskrivbord dyker inte upp, bara texten att jag ska kolla kabeln.
Garantin är borta sedan länge, och jag undrar om det ens är lönt att gå och kolla upp felet?
Någon som har haft liknande problem?
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 839
Fungerar skärmen på en annan dator?
Titel Proffs
Registrerad 2003-04-09
Inlägg 2 264
73mpl4R skrev:
Och om den gör det, fungerar datorn med en annan skärm (grafikkortet kanske felar)
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 424
Zymac skrev:
73mpl4R skrev:
Och om den gör det, fungerar datorn med en annan skärm (grafikkortet kanske felar)
Jag har ingen möjlighet att kolla på en annan dator.
Jag sitter här med ny skärm med samma dator som tidigare. Det är inget fel på datorn, bara det där mystiska meddelandet.
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 839
walter_iego skrev:
Zymac skrev:
73mpl4R skrev:
Jag har ingen möjlighet att kolla på en annan dator.
Jag sitter här med ny skärm med samma dator som tidigare. Det är inget fel på datorn, bara det där mystiska meddelandet.
Tja, eventuellt så var det glapp i skärmen då.
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 424
Ja, måste vara något sådant; men, det känns inte som om jag kommer forska vidare kring det här. Jag vill ha en större skämr än 25.5 tum som denna är på.
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 839
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 424
73mpl4R skrev:
Jag gillar Samsung, men den "symaskinsmodellen" skulle jag inte klara av. Jag kanske slår till på denna istället:
http://goo.gl/EgL7k
- detta är dock ingen spelskärm, dock en "formgivarskärm".
Vad har du för spelskärm?
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 839
Oj, du kör i den klassen.
Jag kör på denna: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/127216-lg_23_tft_ips231p_has_pivot-dual-svart
Har dock inga speciella krav på färgåtergivning eller ms-respons. Den duger bra för det lilla jag använder den för. Eizo är ju suveräna, men det vet du säkert redan.