Köpråd: Gaming headset

Medlem
Köpråd: Gaming headset

tjoo

det börjar bli dags att skaffa ett nytt gaming headset eftersom micken dog plötsligt på mitt CM Storm Sirus efter ca. 4 månader och jag använde den knappt *snyft*

har funderat på Sennheiser 360 G4ME. det är ganska dyrt men det gör inget så länge skiten håller.
kan någon berätta om det är ett kvalité headset eller ett som lätt börjar glappa?
det får max kosta 1500 kr

kom gärna med andra förslag

(helst inte Steel Series, har dålig erfarenhet med deras headset)

Medlem

Jag har haft en massa olika headsets genom åren och min erfarenhet av Sennheiser är bara positiv! väldigt bra ljud och oftast väldigt sköna.. har aldrig testat just det där men kan inte tänka mig att det ska vara nått annat...

för att komma med lite alternativ så kan jag rekomendera Corsairs utbud just nu... har precis köpt ett par Corsair 1500 själv och är supernöjd! http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/141883-corsair_vengea...

Storebror 2000 kostar 1249:- just nu å då får du trådlöst på köpet om man gillar sånt känns skönt att ha ett USB-headset just nu då mitt gammla X-fi kort gick och dog och med USB så får man samma ljudkvallitet vilken burk man än stoppar dom i... nackdelen med vanlig kontakt som Sennheiser lurarna har är att det ställer mycket större krav på ljudkortet i datorn... kör du med något inbyggt moderkorts-ljud så skulle jag säga att dom inte kommer kunna leverera hälften av vad dom igentligen är kapabla till...

Medlem

tack för ett snabbt svar!

jag bryr mig egentligen inte extremt mycket om att ha det absolut bästa ljudet så det blir nog knappast att skaffa nytt kort och jag har tyvärr aldrig riktigt litat på trådlösa grejer över huvudtaget

corsair 1500 blir ett alternativ

Medlem

Har också Corsair 1500 och rekommenderar dem starkt. Bra ljud, bra byggkvalité och bra mic. Sköna som fan också

Haft dem i 9 månader utan problem.


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Själv skaffade jag nyligen corsair vengeance 2000. Dem vibrerar bokstavligt av basen när du flyger runt i flygplan i bf3 Kunde inte vart nöjdare! Extremt bra för både spel o musik!

Testpilot

Kapar tråden lite , är lite småsugen på ett bra par lurar med 5.1 / 7.1 ljud , med eller utan sladd kvittar , behöver inte vara headset men skall vara sköna och sitta bra för långa gamersessions.

Kör just nu med Koss - Porta pro som är de bästa lurar jag haft , sköna och har bra ljud.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Kapar tråden lite , är lite småsugen på ett bra par lurar med 5.1 / 7.1 ljud , med eller utan sladd kvittar , behöver inte vara headset men skall vara sköna och sitta bra för långa gamersessions.

Kör just nu med Koss - Porta pro som är de bästa lurar jag haft , sköna och har bra ljud.

vet inte vad jag ska rekommendera, men jag kan säga vad jag inte rekommenderar:

CM Storm Sirus, instabil mjukvara, kort sladd, dyra, halv sunkigt ljud för priset, tunga så ens nacke blir som en jävla ostbåge och mjukvaran drar ganska mycket Ram

Steel Series 7h, jävligt sköna, bra ljud, MEN om du har otur får kan du få glapp ganska snabbt.

btw tror att Steel series headset är almänt kända att börja glappa lätt

Medlem

Har haft http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=435893 i dryga året nu och tycker det funkar riktigt bra. Enda de inte tar med där är att micen mutar direkt du viker upp den vilket har varit riktigt bra för mig iaf

Testpilot

Klurat lite på logitech men har även läst att de haft probs med vissa spel och drivare , för visst hade de lurarna inbyggt ljudkort ?

Medlem

jag har också dålig erfarenhet med Logitech :/ fast det var med att keyboard såm inte funka med mitt moderkort

1
Skriv svar