Köpråd, tangentbrod och mus

Medlem
Köpråd, tangentbrod och mus

Tänkte skaffa nytt tangentbord och mus strax och tänkte slänga ut frågan till de visa på internet.
Kan man få några tips på bra/prisvärda möss och tangentbord, ska användas mest till spelande men det måste inte vara det bästa eller dyraste. Helst något bra och prisvärt.
Tack för hjälpen :).

Medlem

Mus har jag inte någon jag kan rekommendera längre eftersom min favorit slutat säljas :'(

Tangentbord däremot kan jag rekommendera Microsoft's sköna och robusta Natural Ergonomic 4000.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Tangentbord däremot kan jag rekommendera Microsoft's sköna och robusta Natural Ergonomic 4000.

På bilden var tangentbordet 2 delat, hur funkar det om
Man bara använder datorn till spelade?

Medlem

Jag tycker det fungerar alldeles utmärkt. Det är ju helt klart en smaksak och beror ju på hur pass mycket knappar man behöver runt WASD / ESDF men för mig har det aldrig varit ett problem. Själv har jag svårt att se hur man ska behöva fler knappar än vad som finns på vänstra halvan lätt-tillgängligt men så är jag i och för sig ingen pro-gamer heller. Siffer-raden är det ingen större skillnad att nå än på ett vanligt tangentbord.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Det har du ju rätt i, ska nog kolla lite på det, verkar som ett mysigt tangentbord, och som du sa så behövs inte alla knappar.
Ska gå runt i lite butiker och fråga också, och pröva ett sådant tangentbord. Vem vet, man kanske gillar det nya, läskiga och oprövade

Medlem

Logitech G11/G15 med en Logitech performance MX

Mysigt och anpassningsbard tbord och en mus som är helt fenomenal

lap
Medlem

Filco Majestouch.

Prisvärt om du frågar mig.

Medlem

passa på att handla idag då komplett har 20% rabatt på tgb och mus. Men jämför andra siter tex med hjälp av prisjakt, de är ändå i vissa fall dyrare.


signatur

thank you, come again

Medlem

@huxflux gäller det även i morgon? Annars kommer jag att missa det. Men tack för tipset

Medlem
Skrivet av lap:

Filco Majestouch.
Prisvärt om du frågar mig.

Tittade lite på Majestouch och kunde inte riktigt hitta varför den skulle vara så dyr. Filco Majestouch-2 t.ex är typ 1500 och vad jag kunde se var det ingen större skillnad från ett vanligt mediokert tangentbord. Jag kanske han missat något, du får gärna nämna vad som är extra bra med den.

phi
Medlem
Skrivet av Atilaa:
Skrivet av lap:

Filco Majestouch.
Prisvärt om du frågar mig.

Tittade lite på Majestouch och kunde inte riktigt hitta varför den skulle vara så dyr. Filco Majestouch-2 t.ex är typ 1500 och vad jag kunde se var det ingen större skillnad från ett vanligt mediokert tangentbord. Jag kanske han missat något, du får gärna nämna vad som är extra bra med den.

Tittar du bara på bilder på tangentbord eller läser du även texten om tangentborden som du kollar på? Om inte så är ju ett hett tips att börja göra det.

Det är mekaniska switchar i tangentbordet, något som ett vanligt mediokert tangentbord absolut inte har.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Atilaa:
Skrivet av lap:

Filco Majestouch.
Prisvärt om du frågar mig.

Tittade lite på Majestouch och kunde inte riktigt hitta varför den skulle vara så dyr. Filco Majestouch-2 t.ex är typ 1500 och vad jag kunde se var det ingen större skillnad från ett vanligt mediokert tangentbord. Jag kanske han missat något, du får gärna nämna vad som är extra bra med den.

Tittar du bara på bilder på tangentbord eller läser du även texten om tangentborden som du kollar på? Om inte så är ju ett hett tips att börja göra det.

Det är mekaniska switchar i tangentbordet, något som ett vanligt mediokert tangentbord absolut inte har.

Jodå, tittade på texten också ;), men den verkar lite för dyr för mina behov. Dessutom är jag ingen maigiker när det gäller hårdvara.
Kanske råkade felformulera mig lite, men den är nog lite för mycket för mig, blir nog en Cyborg eller någon Razer i 500 kr klassen. Tror nog att det borde räcka.

Tack för tipsen, det hjälpte att komma på vad jag ville ha och vad som antagligen skulle passa mig och allt sådant. Tack.

Medlem

Hummm... lustigt att man läser detta idag, Köpte ett SteelSeries 6Gv2 i går. Otroligt skönt och bra respons samt pris, 579kr. Dock så saknas vänstra Windows-knappen samt att Caps-look är lika hög på högersidan mott "A" vilket göra att jag råkat trycka på den vid tillfälle, men kan rekommenderas, inget för den som kör Mac då deras knapp inte går att binda om, du mister alltså ex "cmd+c".

Medlem

Tack för alla tips och sådant. När jag kollade in era tips så fick jag ett hum om vad jag behövde.
Skaffade mig tillslut ett Razer Arctosa tangentbord och en Razer Deathadder, de funkar bra för mig.
Tack igen för alla tips, det hjälpte
Tack.

lap
Medlem
Skrivet av Atilaa:

Tack för alla tips och sådant. När jag kollade in era tips så fick jag ett hum om vad jag behövde.
Skaffade mig tillslut ett Razer Arctosa tangentbord och en Razer Deathadder, de funkar bra för mig.
Tack igen för alla tips, det hjälpte
Tack.

Gött! Hoppas du blir nöjd. Jag kan säga att jag är grymt nöjd med min Deathadder. Tangentbordet har jag ingen aning om men det är säkert nice.

Medlem
Skrivet av lap:
Skrivet av Atilaa:

Tack för alla tips och sådant. När jag kollade in era tips så fick jag ett hum om vad jag behövde.
Skaffade mig tillslut ett Razer Arctosa tangentbord och en Razer Deathadder, de funkar bra för mig.
Tack igen för alla tips, det hjälpte
Tack.

Gött! Hoppas du blir nöjd. Jag kan säga att jag är grymt nöjd med min Deathadder. Tangentbordet har jag ingen aning om men det är säkert nice.

Deathaddern är riktigt bekväm, lite snabbare än andra mössa, men den är otroligt bekväm att använda.
Både mus och tangentbord har ju sådant macro saker, så om nån månad kanske man kan lyckas fundera ut hur det fungerar ;).
Jag valde mellan Arctosa bordet eller ett annat, men ett mera avancerar skulle ha varit onödigt, dessutom fick den bra kritik. Hade allt som behövdes, inget märkvärdigt.

Tack igen till alla.

allt från razer


signatur

rock n roll aint noise pollution

1
Skriv svar