Inaktiv
Skrivet av Lie|:

Gjort retur på mitt kort också... glömde dock att skriva att jag ville ha ett annat märke men antagligen bara mitt kort som var helt åt helvete.

ATI brukar släppa drivare i mitten av månaden iirc.

När man ska skriva vad som är fel osv så skrev jag bar "jag vill gärna byta mot ett likadant kort men annan tillverkare" så sa dom till svar att jag skulle skriva artickelnmr..vilket jag gjorde.
Varan fick dom inte vara under der pris du betalade för ditt första kort, bara över eller lika mycket.

Medlem

Coolt, så skickar man det bara till dom?:)

Inaktiv

Som jag fattade det så skickar dom en kartong/låda som man lägger kortet i och då är frakten eller vad de heter redan betald så du behöver bara lämna in kortet på ett postkontor.
Detta är vad min polare säger..det fick alltså han göra när han returnerade en vara

Medlem

nice! fast jag köpte mitt från datorbutiken, fast det är väl samma grej med dom:)

nj
Medlem

Det är inte säkert att butiken skickar ut en fraktsedel som standard, utan du kan behöva kontakta deras kundtjänst efter att du har fått en godkänd retur för att få en sådan utskickad.

Mest troligt så kommer du själv behöva packa kortet i en kartong och se till så det finns emballage i lådan.
Har du för lite emballage så finns det alltid risk för att butiken nekar en retur/garantiärende för det finns risk för att produkten skadats i postgången vilket då faller på ditt ansvar.
Fast så länge som man ser till att lägga ner produkten i sin originalkartong, och sedan lägga den i en lite större låda och lägga bubbelplast/papper/etc runt alla kanter så ska det inte vara något problem.

"Dbmannen" (som han kallas på sweclockers forum, en anställd hos datorbutiken som svarar i trådar där) hade några exempel på returer som nekats pga kundens klantiga packning. Tex en skrivare som stod i en kartong som var ~3 gånger så stor som skrivaren, utan minsta emballage av något slag. En hårddisk som skickats in i ett vadderat kuvert, etc.

Är ju bra att läsa vilka villkor som gäller vid returer med, kan skilja lite från butik till butik, men enligt konsumentköplagen så ska fel som uppstår på en vara inom ett halvår avhjälpas utan att kunden ska behöva drabbas ekonomiskt (dvs, butiken får stå för frakten, finns dock de butiker som försöker snirkla sig runt det, datorbutiken är dock inte en av dem vet jag).

Medlem

Tack nj, jag ska se in mer på det. Men jag vet inte om jag orkar nu:)

Medlem

DB har så att man skriver vad som är fel etc men jag skrev inte att jag ville byta kort... vilket jag egentligen inte vill och om det fungerar för highspeed så känns det mest bara som att mitt kort är åt skogen. Man får även klicka i om man vill ha en fraktsedel (klart man vill) eller inte och det står att man ska ha minst 5cm packat runt överallt runt varan vilket inte lär vara några problem då kartongen jag fick är gigganormous med massa luftkuddar i så är väl bara att vänta in fraktsedeln sedan åker det iväg.

Kan nämna att jag skickade in min TFT skärm från LG för inte så länge sedan och de levererade en helt ny skärm till mig innan jag sen skickat min defekta vilket var helt underbar kundservice (då får man även en kartong + stuff att skicka in den defekta varan i och ser även hur de har packat)


signatur

osv.

Medlem

Jag skulle vilja ha ett his-kort istället för mitt sapphire isåfall, om man får välja? men hur som helst så har inte datorbutiken his-kort. Sen funkar alla mina valve-spel skitbra, och crysis också. Så jag har ingen panik direkt

Inaktiv

Tydligen så får jag paketera osv själv..inte hela världen men kommer dom skicka en sån där fraktsedel?
Räcker det om jag packar ner kortet i orginal kartongen och lindar lite bubbelplast runt om anti-stat påsen ?

Medlem
Skrivet av Crackwhore:

Tydligen så får jag paketera osv själv..inte hela världen men kommer dom skicka en sån där fraktsedel?
Räcker det om jag packar ner kortet i orginal kartongen och lindar lite bubbelplast runt om anti-stat påsen ?

Ehm... ja det är väl ingen som kommer hem till dig och paketerar direkt men jag skulle packa det precis som de packade det till dig. Du borde väl ha kvar kartong etc? Att ha bubbelplast runt antistat-påsen tror jag inte duger men om du har sådana stora luftkuddar i kartongen som du packar ner kortets förpackning i så bör det inte vara några problem. Vet inte hur du fick sina saker levererade.

edit: Beta drivrutiner 8.10 -> http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=07395da1e83...


signatur

osv.

Medlem

tack! ska prova dessa:D

Inaktiv

Jag menade att dom inte kommer skicka en kartong ^^
Iaf, jag fick ju en kartong osv för enbart grafikkortet..vilket låg i en ännu större kartong med resten utav datordelarna.
Räcker det med kartongen som grafikkortet kom i? den lilla alltså..inte den stora.

Medlem
Skrivet av Crackwhore:

Jag menade att dom inte kommer skicka en kartong ^^
Iaf, jag fick ju en kartong osv för enbart grafikkortet..vilket låg i en ännu större kartong med resten utav datordelarna.
Räcker det med kartongen som grafikkortet kom i? den lilla alltså..inte den stora.

Paketera precis som de du beställde ifrån packeterade. Då kan de inte säga något. Tycker nj beskrev väldigt bra vad som krävs.


signatur

osv.

Inaktiv

Okej, fick ett till mail tidigare idag då dom sa att jag får vänta ca 1 vecka på det nya kortet efter att jag skickat iväg detta..orka säger jag bara.

Då väntar jag hellre på nya drivisar, inte BETA dock

nj
Medlem
Skrivet av Crackwhore:

Okej, fick ett till mail tidigare idag då dom sa att jag får vänta ca 1 vecka på det nya kortet efter att jag skickat iväg detta..orka säger jag bara.

Då väntar jag hellre på nya drivisar, inte BETA dock

Om det är något fel med grafikkortet så lär dock inte nya drivrutiner hjälpa särskilt mycket.

Angående packningen så är det nog säkrast att du lägger kortet i sin originalförpackning och sedan packar ner den i en separat låda. Mindre risk för att butiken har åsikter om att postgången varit orsak till fel då, samt att det nog är lite mindre stöldbegärligt jämfört med ett grafikkorts normala låda.

Medlem

Usch... just packat ned mitt kort med diverse handlingar, felbeskrivningar, kvitton och whatnot som datorbutiken tydligen ville ha. Skojar inte så noga de verkar vara och gör man fel så får man tillbaka samma sak igen och en faktura på 200kr. Bara att posta iväg och vänta på ett nytt kort då (förhoppningsvis!) vilket lär ta minst 1 vecka då de inte har några i lager just nu.

Drivrutiner hjälper nog inte mot hårdvarufel som sagt nej. Skulle vara väldigt konstigt.


signatur

osv.

Medlem

Kanske fortfarande är nätagget då.

Medlem

Lagom sent detta men... *casts ressurect*

Hur går det för er andra? Skickat iväg mitt för länge sedan och nu står det att det är okänt när de kommer få in nästa leverans så lär väl ta någon månad till. Kunde spenderat 3500kr på helt andra grejjer istället. *suck*

Tror INTE att det är nätaggregatets fel iaf. Två olika som bör klara av kortet och alla komponenter i så det lär ju vara hårdvarufel iaf. Får se vad som händer om en månad eller vad det nu blir


signatur

osv.

Medlem

En av mina kompisar lyckades lösa det genom att byta nätaggregat. Så ja, det är skitknepigt!

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Corsairs 520w finns för typ 800 kr. Det är modulärt och rätt billigt... 620w ligger på tusenlappen dryg.

Har ett Corsair HX 620W, har aldrig haft problem med mitt sedan då jag köpte det för ca 1 år sedan. Corsair gör verkligen kvalitets nätaggregat


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Funderar på ett Zalman ZM600 också:)

Medlem

Alltså hur ska man få plats med 2 st 4870x2 om man har 4 gb minne och ett ljudkort installerat. Det ser ut i min dator som att minnena och ljudkortet skulle vara i vägen. Mitt moderkort är asus p5e3delux ix38 och jag har detta chassit --->

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=THVA8003S...

Medlem

Har du ingen bild inuti ditt eget chassi?

Inaktiv

Du får väl flytta på ljudkortet om det är i vägen. Får det inte plats så blir det till att köra utan... Du borde ju kunna se hur det får plats med ditt 4870X2 som du väl har?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
123
Skriv svar