Läsk i tangentbordet :(

Medlem
Läsk i tangentbordet :(

Hejsan!

Har lyckats få ett helt glas läsk i mitt tangentbord, nu är det inte så kul att skriva längre det klistrar sig o knakar som attsingen! Har ni något tips på vad man kan göra för att bli av med det hela? En kompis körde sitt i diskmaskinen, och de fungerade faktiskt men eftersom jag har ett dinovo så kostar det en del, vill ju inte riskera att det går sönder

Tacksam för hjälp

MVH Pä¨r


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv

plocka isär och torka med diskmedel och vatten.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Kasta skiten å köp nytt. Jag har lärt mig av mina tidigare misstag att alltid ha en tangentbord som backup. Köper enbart billiga, för då blir man inte förbannad om man råkar spilla nått.

Kanske bara jag som är väldigt klantig =P

Medlem

Eller så spiller man inte... jag skulle bli så grymt sur på mig själv om jag spillde dricka på mitt G15 tangentbord. Fast än sålänge har jag aldrig spillt på något tangentbord jag haft. Gäller bara att ha en stabil mugg och köra med sugrör, kan man dricka samtidigt man spelar med båda händerna

Medlem

jag spillde lite cola över piltangenterna.. började med att bara vänster piltangentslutade funka, så jag tänkte äh skitsamma och gick på gymmet, när jag kom tillbaka funkade inte wertyfghj och o Så du har tur att allt funkar

Medlem

Ok, nä tänker knappast slänga och köpa ett nytt 1600 kronors tangentbord, jag är ju inte gjord av pengar. Och plocka isär detta är inte lika lätt som ett gammalt tangentbord, här är de snabbknappar lite här o där o man kan inte bara lyfta bort knapparna.

Grejjen var den att någon gäst på min fest hällde ut en grogg över hela skiten, utan att säga ett ord. Märkte det dagen efter när jag skulle surfa lite bra kompisar man har va? Själv har jag bara lyckats spilla ner på skrivbordsidan o lite på datorn


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv

men att plocka isär behöver inte betyda att du tar bort knapparna. bara plocka isär det så att alla elektorin kan läggas undan, och membranen hålls torra. sen kan du ju spola och gnugga och torka på själva tangenterna och plattan de sitter fast på.
har det kommit gegga på membranen kan du torka av den lite försiktigt med en trasa, vatten och väldigt lite diskmedel.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

oki... lite känns lite läskigt bara, dyra grejjer älskade att skruva isär mina leksaker när jag var liten, men sen fick jag inte ihop dem... hoppas de inte blir så nu ska prova imorrn.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

jag hade slängt skiten och köpt en ny, jag gjorde så med mitt ultra-x flat och det blev aldrig bra. slängde och krängde ett nytt på jobbet.

Inaktiv

Ja men nu kostar ju hans tangentbord 10 gånger mer...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

sen kanske inte alla lever för att bränna pengar i onödan...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Ok, nä tänker knappast slänga och köpa ett nytt 1600 kronors tangentbord

1600:- ? gjort av guld eller?


signatur
Inaktiv

tar loss sladden, häller ut vätskan, häller i massa sprit, och väntar på avdunstningen..
funkar tills det blir för klibbigt ^^
hällde i typ 2 glas mjölk och ett glas whiskey i mitt förra tgbord.. det gav upp.. kör på ett "nytt" exakt likadant nu.. IBM årgång '91 <3


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

sprit låter inte riktigt snällt?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Bakteriedödande^.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar