Min PC å jag vill uppgradera sig.. Någon som har lust att hjälpa mig ?

Medlem
Min PC å jag vill uppgradera sig.. Någon som har lust att hjälpa mig ?

Vill kolla runt å se vad jag kan hotta upp min pc med..
Vet inte om jag är suger på att byta allt..
Men vill kunna spela absolute dom senaste spelen..

Någon som har lust att bara ta en titt snabbt å kanske ge tips till prylar som skall passa eller vad som
absolute behöver bytas ut ?

Dator jag köpte på netonnet för snart ett år sedan..

http://www.pricerunner.se/pi/223-2721966/Stationaera-datorer/...


signatur

Spelrummet säger mera än tusen ord..
Mitt Tv-Spelsrum

Medlem

Den e ju inte direkt lastgammal och bör fortfarande klara alla nya titlar, inte maxat men hyffsat.
Nytt graffekort är väl det som kommer göra mest skillnad antar jag.
-köpa ett till o köra crossfire kanske? (förutsatt att det finns plats i lådan och på moderkortet förstås, märkesburkar har ibland lite speciallösningar som inte gör sig så bra att uppgradera själv).

Om du har en 2600k modell av i7:an (står iof bara 2600 på modell där, så antagligen inte) så är den busenkel att överklocka, fast då ska du nog se över kylningen innan.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Okaj jag förstår.. trodde med hjälp utav min adress man kunde se vad som får plats i burken å inte ...
(Är väldigt rookie ang datorer hårdvara.)

Överklocka å sådant låter å känns inte rikgit som min grej.. Känner hellre att jag köper bättre prylar så jag slipper "trimma" mina kort..

Så när jag öppnar min burk skall jag kolla om det finns plats för ett exakt lika dant grafikkort jag har i.. då har jag en bra spel dator igen eller bara en medioker ?


signatur

Spelrummet säger mera än tusen ord..
Mitt Tv-Spelsrum

Medlem

För den befintliga burken jag sitter med så har jag upplevt att exempel StarWars online när jag rör snabbt med musen runt och upp och ner så tycker jag att själva skärmen blir liksom lite släpig. ( försöker beskriva så utförligt som möjligt.)

Min fästmö köpte spelet sniper ghost warrior som jag anser vara inte så krävande spel.. Där är det väldigt mycket släpningar...


signatur

Spelrummet säger mera än tusen ord..
Mitt Tv-Spelsrum

Medlem

Asså, du har en bra speldator som det är nu, att spelen "släpar" vet jag inte riktigt vad du menar med, men jag antar att det hackar.

Swotor har prestandaprobem med i stort sett alla hårdvarukonfigs. då det har en usel (o-optimerad) grafikmotor, man kan ha 100+ fps i ena sekunden, för att sedan droppa ner till 40 då man går in i ett hus.

Testa pilla lite i options i sniper, ta ner texture resolution ett hack eller 2, och minska draw distance.

Citat:

Så när jag öppnar min burk skall jag kolla om det finns plats för ett exakt lika dant grafikkort jag har i.. då har jag en bra spel dator igen eller bara en medioker ?

Njaae, problemet stavas ju liksom hp, märkesburkar är sällan synonymt med superdupersaker, men i rena specs så har du en potent burk.
Det är som sagt grafikkortet som är flaskhalsen i den. (inte för att det är direkt dåligt heller)

Har du plats på moderkortet och i lådan, så köp ett likadant graffekort till och koppla ihop dom i crossfire, annars kan du ju titta på ett helt nytt kort.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Halloj,

håller med Zymac att det enda som kommer göra nån större skillnad är att uppgradera är grafikkortet.
Om du inte hunnit öppna burken än så kan jag berätta att ditt moderkort inte har stöd för Crossfire dvs. det finns bara plats för ett grafikkort

Länk till din dator med specs. [http://bizsupport1.austin.hp.com/bizsupport/TechSupport/Docum...]

Grafikkort att titta på är väl Nvidia Geforce 580/680 eller AMD Radeon HD 7870/7950 om du vill uppgradera till nåt värre, annars skulle jag strunta i det.

Att tänka på är också att nätaggregatet ska klara av ett nyare mer strömslukande grafikkort. Vet inte om det som sitter i (460W) klarar av ett Geforce 580 elller Radeon 7870...


signatur

no remorse

Medlem

Oj ja precis en sådan dator har jag

Skall kolla å jag tackar för sidan å förslagen till grafikkort..
Skall kolla över om det är värt eller man skall vänta lite längre å bygga om datorn helt..
dvs modekort nätagg osv osv.. Tack igen


signatur

Spelrummet säger mera än tusen ord..
Mitt Tv-Spelsrum

Medlem

"Min PC å jag vill uppgradera sig.."

Om du vill uppgradera dig så kan du motionera mer och läsa några trevliga böcker. Kanske ta en drejkurs? ;D


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Peta i ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=749641&cks=ASS&assoc=B99... när de kommer i lager, ditt nätaggregat är inte det bästa men det borde klara det.

Alternativt http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=745848&cks=ASS&assoc=B99... för en billigare peng.

Medlem

MSI GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA

Den lät väldigt intressant.. men just det där nätaggregat som oroar mig..
Om det inte skulle orka med är det bara snällt att skicka tillbaka kortet eller måste jag införskaffa något annat å springer det iväg ännu mera pengar då ?


signatur

Spelrummet säger mera än tusen ord..
Mitt Tv-Spelsrum

Medlem

Vad kör du med för skärmupplösning? Om det är 1080p eller mer så är det grafikkortet som flaskar. Det har helt enkelt för lite minne för att kunna driva nyare spel med högupplösta texturer.

Nätagget du har kan klara av att driva ett GTX680, men jag skulle rekommendera att du minst har ett 500W.

Jag sitter själv på ett GTX680 och har ett 520W nätagg, och när jag mätt upp energiförbrukningen för datorn så har den inte kommit över 350W när jag stressat den till max, och då sitter jag även på en överklockad 2500K och 16GB RAM.

Allt beror på hur höga rippelvärden ditt nätagg har, och jag skulle tippa på att dom är ganska höga (alltså dåligt) på ett medföljande nätagg från HP. Du kan få tag på schysta nätagg på mellan 500-600W för runt 600kr. Kolla bara så att nätagget har 80+ certifiering så kommer du klara dig med ett 500W. Sen får du ju känna efter själv om ljudnivå osv är värt att betala lite extra för.

Jag monterade in ett sånt här i tjejens dator
http://www.inet.se/produkt/6900491/xfx-core-edition-550w-80-b...

Och det har helt acceptabel ljudnivå. Lite korta kablar bara, men det är bara något som stör om man har ett chassi som tillåter att man kan dra kablarna bakom moderkortet, vilket jag tvivlar på att man kan på HP-chassit.

Medlem

Nu är frågan när man skall lägga ner pengar på detta grafikkort.. är det nu till sommaren eller vänta till hösten när man verkligen vill sitta ner med sin dator. (När vädret tillåter rätt mycket pengar för grafikortet iallafall..)
vill gärna få lite lugnande inlägg att detta grafikort som vi pratar om kommer att räcka å bli över ett tag framöver...

Får även kolla in den lokala data montören så man får hjälpa att koppla in hårdvaran..
För det säger mig varken bu eller bää om sladdar är förkorta om man skall dra sladdar framför eller bakom modekortet..


signatur

Spelrummet säger mera än tusen ord..
Mitt Tv-Spelsrum

Medlem
Skrivet av Riiicco80:

Nu är frågan när man skall lägga ner pengar på detta grafikkort.. är det nu till sommaren eller vänta till hösten när man verkligen vill sitta ner med sin dator. (När vädret tillåter rätt mycket pengar för grafikortet iallafall..)
vill gärna få lite lugnande inlägg att detta grafikort som vi pratar om kommer att räcka å bli över ett tag framöver...

Får även kolla in den lokala data montören så man får hjälpa att koppla in hårdvaran..
För det säger mig varken bu eller bää om sladdar är förkorta om man skall dra sladdar framför eller bakom modekortet..

Om du vet med dig att du inte kommer spela så himla mycket i sommar så tycker jag att du ska vänta till hösten. Då kommer priset på GTX680 att vara lägre, andra kort som GTX670 m.m. lär ha kommit ut, också kommer den riktiga tungviktaren GK110 till hösten.

Är det inte så att din dator är för bra för tex Ghost warrior 2?
Så du får för många fps för din skärm?
testa sätt på v-sync

Maxade själv Sniper GW2 när jag testade på en amd 965, 4 gigram ,5850


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar