Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 422
Jag sitter här och ska precis trycka på knappen och beställa en gaming laptop, så kom jag på att jag måste kolla med experterna här först på FZ.
Har ni någon erfarenhet av MSIs produktutbud.
Datorn jag ska köpa har följande specs:
Intel Core i7-3610QM processor/2.3 GHz
Nvidia GeForce GTX 670M/3 GB dedikerat
8 GB RAM / 750 GB HDD 7200 RPM
Chipset Intel HM77
NVIDIA GeForce GTX670M
17.3 Skärm - 1920 x 1080
SteelSeries Keyboard
- allt detta, och mycket mer för 9.990:-
Det låter väl som ett bra köp, vad säger ni?
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-13
Inlägg 1 352
Ja det är bra maskiner , det är dom och ASUS maskiner som är nåt att ha om man inte skall upp en prisklass och satsa på Alienware och andra superbyggen.
Själv köpte jag en ASUS då kylningen på dessa var överlägsen, har inte hört nackdelar om MSI maskinerna heller så köp på bara
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 422
Harakiri skrev:
Ja det är bra maskiner , det är dom och ASUS maskiner som är nåt att ha om man inte skall upp en prisklass och satsa på Alienware och andra superbyggen.
Själv köpte jag en ASUS då kylningen på dessa var överlägsen, har inte hört nackdelar om MSI maskinerna heller så köp på bara

Tackar. Alla andra jag har kollat med säger samma sak. Att de är rejäla byggen. Jag tycker man får mycket för pengarna, sedan får man nog passa innan det är Windows 8 förinstallerat på alla datorer.
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 843
Tänk på att inte ha den i knät bara, låt den stå där ventilationen kan få jobba. With great components comes great responsibility! Desto kraftigare dina komponenter är, desto mer ström kräver de för att fungera, vilket betyder att värmeflödet är större, speciellt på bärbara där ventilationen är väldigt begränsad. Lyssna på din dator, och låt den vila när den behöver det, så att du inte steker den.
Ser bra ut annars, har hört gott om både MSI och Asus gaminglaptops.
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 422
73mpl4R skrev:
Tänk på att inte ha den i knät bara, låt den stå där ventilationen kan få jobba. With great components comes great responsibility! Desto kraftigare dina komponenter är, desto mer ström kräver de för att fungera, vilket betyder att värmeflödet är större, speciellt på bärbara där ventilationen är väldigt begränsad. Lyssna på din dator, och låt den vila när den behöver det, så att du inte steker den.
Ser bra ut annars, har hört gott om både MSI och Asus gaminglaptops.
Absolut, det tänker jag på.
Det är en helt underbar skapelse. Den klarar av alla spel och alla applikationer hur lätt som helst, och det hörs knappt att den är på.
Jag passade på och köpte den när El-Giganten sänkte priset med 4000:-
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-13
Inlägg 1 352
Kan nämna det om min ASUS : Den har inget luftintag på undersidan utan allt sköts via bakre eller ovansidan under skärmen där luftintagen sitter så när man har den i knäet blockeras inget.
Den blir dessutom inte speciellt varm även efter tuffa gamersessions , jag har kört med många vanliga laptops där man kan steka ägg på medan denna knappt blir lite ljummen.
Har man ett vettigt lapdesk-ställ eller liknande att ha maskinen på om man har den i knäet osv så funkar de gött, rekommenderar alla att ha sådant för att kyla maskiner och ha mjukt i knäet.
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 422
Harakiri skrev:
Kan nämna det om min ASUS : Den har inget luftintag på undersidan utan allt sköts via bakre eller ovansidan under skärmen där luftintagen sitter så när man har den i knäet blockeras inget.
Den blir dessutom inte speciellt varm även efter tuffa gamersessions , jag har kört med många vanliga laptops där man kan steka ägg på medan denna knappt blir lite ljummen.
Har man ett vettigt lapdesk-ställ eller liknande att ha maskinen på om man har den i knäet osv så funkar de gött, rekommenderar alla att ha sådant för att kyla maskiner och ha mjukt i knäet.
Jag trodde inte att dessa gaming datorer var så bra som de var; men jag är helt klart överbevisad

Det blir fler MSI-datorer i framtiden.
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-13
Inlägg 1 352
Bra att ha den då man är hemifrån på semester eller på besök hos nån , man kan fortfarande köra alla spel dock ej på högsta inställningar.
Personligen skaffade jag min mest för att jag ville ha prestanda men med bra kylning , lysande tangentbord och lite andra smådetaljer som endast finns på denna typ av maskin, spelmöjligheterna kom som en bonus.
Lirar inte speciellt mycket på min , men skönt att veta att möjligheterna finns då man tex är ute o reser / på semester och inte har tillgång till den stationära.
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 422
Harakiri skrev:
Bra att ha den då man är hemifrån på semester eller på besök hos nån , man kan fortfarande köra alla spel dock ej på högsta inställningar.
Personligen skaffade jag min mest för att jag ville ha prestanda men med bra kylning , lysande tangentbord och lite andra smådetaljer som endast finns på denna typ av maskin, spelmöjligheterna kom som en bonus.
Lirar inte speciellt mycket på min , men skönt att veta att möjligheterna finns då man tex är ute o reser / på semester och inte har tillgång till den stationära.
MSI GT70 0NC-218NE - klarar faktiskt spel i "ultra" med, inga problem.