Nvidia 3d vision. Får inte igång glasögonen

Medlem
Nvidia 3d vision. Får inte igång glasögonen

Hej på er! Köpte precis en dator av Toshiba Qosmio. Fick då 3d vision paket till. Funkade bra. Uppdaterade drivarna till nvidia och funkade efter det.. Nu funkar fan inte skitet.. Glasögonen är på men det aktiveras inte.. Fan är felet? Testat i spel och i förhandsgranskingpaket 1 som har funkat innan.. Vad tror ni? Bränna upp hela skitet eller Kontakta Toshiba eller hittar man en lösning?!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Asså får inte igång dom... Kör testet och får inte gång dom... Kan inte förstå vad jag gör för fel..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Owe
Medlem

Har kört sånna själv ända sedan de släpptes för ca 2 år sedan och haft lite strul till o från när jag uppdaterat drivisarna.
Prova att avinstallera 3dvision enheten i enhetshanteraren( högerklicka + avinstallera ).
Sedan avinstallerar du nvidia drivisarna från kontrollpanelen/program o fuktioner eller lägg till ta bort program.
Sedan laddar du ner senaste( 290.36 ).
Kör sedan 3d vision aktiveringsguiden igen så borde det fungera.

Medlem
Skrivet av Owe:

Har kört sånna själv ända sedan de släpptes för ca 2 år sedan och haft lite strul till o från när jag uppdaterat drivisarna.
Prova att avinstallera 3dvision enheten i enhetshanteraren( högerklicka + avinstallera ).
Sedan avinstallerar du nvidia drivisarna från kontrollpanelen/program o fuktioner eller lägg till ta bort program.
Sedan laddar du ner senaste( 290.36 ).
Kör sedan 3d vision aktiveringsguiden igen så borde det fungera.

Tydligen så var det att jag hade dom nyaste beta drivare... Installerade dom nyaste vanliga drivarna och då funkade det bra igen


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

3d vision controller drivrutinen låg lite efter grafik drivrutinen. Controller hade 290.25 medan grafik hade 290.36, och av min erfarenhet så måste dom ha samma version för att 3d ska fungera. Det bästa är att söka efter drivrutiner för 3d vision direkt, då vet man att det funkar. Det kan vara något att tänka på i framtiden

1
Skriv svar