FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Lenkan
Titel Intresserad
Registrerad 2002-09-10
Inlägg 64

Tjena. Fick just tag på ett "Gainward GeForce GTX 260 "Golden Sample" 1792MB GDDR3 PCI-Express Graphics Card" gratis.
Det jag har nu i lådan är ett gf9600 ti.
Är det "nya" kortet mycket bättre jämfört med 9600:a kortet? Är det värt att plocka ur det gamla, kanske åka på en formatering och allt vad det innebär?!

Ska snart byta ut min gamla rigg mot en nyare, men då kanske jag inte behöver köpa ett nytt grafikkort. Vill bara kunna lira BF3 på bättre upplösning än kass.
Just nu så kan jag inte lira det alls, alldeles för klen dator.

Ekberg86
Titel Nykomling
Registrerad 2008-03-26
Inlägg 9

Lenkan skrev:
.. Är det värt att plocka ur det gamla, kanske åka på en formatering och allt vad det innebär?!

Du behöver inte formatera datorn bara för att du byter grafikkort, samt att det fortfarande är ett Nvidia grafikkort så det är samma drivrutiner.
Vilken innebär att du troligen inte ens behöver installera om drivrutinerna utan det borde bara vara att byta kort och köra igång spelet.

Friberg
Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-04-09
Inlägg 1 996

Drivrutiner bör du ALLTID avinstallera och sedan installera nya, oavsett om du håller dig till Nvidia när du köper nytt.

cordylus
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-12-05
Inlägg 158

Friberg skrev:
Drivrutiner bör du ALLTID avinstallera och sedan installera nya, oavsett om du håller dig till Nvidia när du köper nytt.

Håller med dig helt och hållet.

260 kortet är bättre. Såg att ingen hade svarat på det.

Lenkan
Titel Intresserad
Registrerad 2002-09-10
Inlägg 64

Tackar för svaren.
Då blir det ett byte dårå.
Tackar!

Fenix
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 273

du kan ju dedikera 9600-kortet som physx-kort om du har plats på moderkortet

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 569 medlemmar online. 11 foruminlägg har postats idag.

FZ