Plötsliga fps drops i Wow

Medlem
Plötsliga fps drops i Wow

Tja, jag har problem med fpsen i wow. Jag har kunnat spela det med över 100 fps hela tiden. Men sen en dag när jag startade det och börjar spela så har fpsen sjunkit till 30-40 och förblev så tills jag formaterade den. Sen efter formateringen så funkade det bra i någon vecka tills det sedan sjönk igen. Vad kan det bero på?

Mvh Vozk


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

Virussök.
Ta bort damm i datorn.
Kolla temperaturer.
Släng in senaste drivrutinerna.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Virussök gör jag 1 gång per dag och varför temperaturer det går ju bra så fort jag formaterat, men börjar sen igen efter någon vecka...


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

Tar ju inte jättelång tid att kolla temperaturer... Andra drivrutiner kan kanske hjälpa dig också.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Tar ju inte jättelång tid att kolla temperaturer... Andra drivrutiner kan kanske hjälpa dig också.

Har haft samma temp hela tiden, ligger på runt 50-60 grader alltså t.ex. grafikkortet, cpun mm. Ska prova andra drivisar!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

50-60 grader i load? Vad har du grejer i datorn?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

50-60 grader i load? Vad har du grejer i datorn?

XFX Geforce 9600GT

Intel Pentium D 2,8 ghz

Corsair xms 2gb ram

Mobo: Asus P5N-E SLI


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Grafikkortet ligger ibland på 75 grader i load, men som sagt kan ju inte bero på det eftersom tempen var lika även när det funkade.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

Bryggorna tillräckligt svala?

Något som äter minne?

Provat att rensa emellanåt? Resultat?

Router? Telia? (hehe). Trådlöst?


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Kolla så inte vsynk blir aktiverad av någon anledning!!!
Kolla även detta på grafikkortet i kontrollpanelen där du kanske aktiverat vsynk för nåt annat spel och glömt det.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av unix:

Bryggorna tillräckligt svala?

Något som äter minne?

Provat att rensa emellanåt? Resultat?

Router? Telia? (hehe). Trådlöst?

Har comhem trådlöst, Det med minne har jag ingen aning om..


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Silenz:

Kolla så inte vsynk blir aktiverad av någon anledning!!!
Kolla även detta på grafikkortet i kontrollpanelen där du kanske aktiverat vsynk för nåt annat spel och glömt det.

Vsynk har jag varken aktiverat i spelet eller i kontrollpanelen


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

TP-test före drops och när du har drops?


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

säger så här flyter spelet bra ???? fungerar lina bra?? svarar du ja på de två frågorna.
Är de inget att oroa sig för för de kan vara så att det inte är du som har problem.Utan serven men du skall veta vissa tider på dygnet kan det vara så att många är ute och surfar och då får man mindre fps m.m.


signatur

Cookie jar is nuclear power tin-

Medlem

Cookie jar, fpsen har inget med bandbredden att göra.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag har nu löst problemet. Det var en addon som heter Questhelper som ställde till det, konstigt nog. Så jag tog bort den och körde wowrepair och allting löste sig. Men tack för all hjälp:D


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av smuts:

Cookie jar, fpsen har inget med bandbredden att göra.

jo du det har med "bild per sekund"=fps att göra och de skickas ju över en server eller hur har jag inte rätt??!!Är de många som spelar kan de bli störningar i bilden av program eller andra spelare som stör grafikortet som sen skall skicka dessa bilder i sekund upp till skärmen som det gjorde i hans fall


signatur

Cookie jar is nuclear power tin-

Medlem
Skrivet av McFreedy:
Skrivet av smuts:

Cookie jar, fpsen har inget med bandbredden att göra.

jo du det har med "bild per sekund"=fps att göra och de skickas ju över en server eller hur har jag inte rätt??!!Är de många som spelar kan de bli störningar i bilden av program eller andra spelare som stör grafikortet som sen skall skicka dessa bilder i sekund upp till skärmen som det gjorde i hans fall

FPS skickas inte över någon server.

Inaktiv

Är det många som spelar (framförallt med makabra uppkopplingar) så kan det få servern att lagga vilket visar sig som att det hackar sig fram, det är inte beroende på datorkraft.
Inte kollat hur det förhåller sig riktigt, men då kan du ha 100 fps och ändå kännas som 10.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av McFreedy:

jo du det har med "bild per sekund"=fps att göra och de skickas ju över en server eller hur har jag inte rätt??!!Är de många som spelar kan de bli störningar i bilden av program eller andra spelare som stör grafikortet som sen skall skicka dessa bilder i sekund upp till skärmen som det gjorde i hans fall

Du ska nog ta och vila av dig bakfyllan i sängen och inte här på forumet.

Medlem

full jag??!! undrar om du kan skriva motargument som motbevisar mig i mina påståenden istället för de där du skrev!!!????


signatur

Cookie jar is nuclear power tin-

Inaktiv

Din dator skickar inte några bilder per sekund över servern. FPS bestäms av hårdvaran och visas på din bildskärm. Varför skulle FPS skickas till servern?

Vänligen fimpa "???!!!"-temat, det är ostädat och aggressivt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar