PLZ Hjälp mig att hitta en bra speldator för mellan 4000-5000. (I delar)

Inaktiv
PLZ Hjälp mig att hitta en bra speldator för mellan 4000-5000. (I delar)

Kan någon snälla hjälpa mig att hitta en bra speldator i delar som klarar spel som.
(har vänner som kan bygga den åt mig)

Masseffect 2 / Mafia 2 (med full fysik på) / Diablo 3 / Starcraft 2/Bfbc2 i 720p ?

(Om den ska klara Crysis bryr jag mig inte om eftersom jag aldrig gillade det spelet)

Jag har tittat på komplett.se men är inte alls bra på datorer så har inte en aning om vad jag ska kolla efter?.

Har inte så mycket pengar just nu så det skulle vara perfekt om priset låg mellan 4000-5000kr

Sen kan jag köpa till saker själv senare men så man har en gaming burk att lira dom senaste spelen på ialf.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Ska den vara med skärm och så också så kan du glömma det mer eller mindre. 4000-5000 är en för liten budget för de spelen med den kvalité du vill uppnå. Vänta tills du har en större budget, så kan du få en bättre dator!

Medlem

Spara mer pengar, spelen på din lista kräver en budget runt 10k för att bli maxade och kanske inte ens det räcker.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Nog för att du inte behöva maxa spelen, men 4-5K är på tok för lite för de spelen. Kanske kan du få en bra burk för runt 8 så klarar du kanske att spela spelen du vill med rätt så höga inställningar.

Medlem

Nog för att du inte behöva maxa spelen, men 4-5K är på tok för lite för de spelen. Kanske kan du få en bra burk för runt 8 så klarar du kanske att spela spelen du vill med rätt så höga inställningar.

Medlem

varför gillade du inte crysis ?

ett bra Grafikkort . då ser crysis så bäst ut

du får spara till ca 10k-13k . då får du en bra .

jag kör med ett GTX 480 den ligger på 4400kr .

jag sitter vid dator 95% vid dator

Medlem

Du kan inte få en dator för dom pengarna med dom krav du har.

Om det är en dator plus skärm, räkna iaf med 9-10 tusen

Och då är det nog lågt räknat.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

jepp, du måste nog räkna med en 13k för att få en highend...strunta i skärmen, tangentbord, mus, högtalare, OS ifall du redan har allt detta, så kanske du kan komma ner i 10k


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Ish
Medlem

720p = 1280×720 pixlars upplösning.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Tyvärr du får inte en dator för det priset. omöjligt om du ska köra allt på high.

Men eftersom ni är så verkar vara så duktiga på priser så kanske ni kan säga vad en dator som klarar metro 2033 på högsta grafik kostar (utan lagg).

Du som säger att GTX 480 kostar 4400:-
hmm.. du borde byta återförsäljare ^^
några hundringar hit och dit på varje komponent blir några tusingar i slutändan

1
Skriv svar