Öppna portar D-link

Inaktiv
Öppna portar D-link

Hej! . Jag har precis skaffat mig en router ( en D-link) (samma modem (d-link) ). Jag har alltid kunnat tex göra upp servrar på tex counter strike eller warcraft 3. Men när ajg skaffade min D-link router så stoppar routern så att ingen kan komm ain på mina servrar. Skulle gära vilja creata en server igen :). Kan någon hjälpa mig? förklara gära i detalj för jag är rätt dålig på att fatta saker^^.

MVH MICKENILSSON

Medlem

brukar väl oftast styras genom att man skriver in routerns ip-adress i webläsaren så kommer det upp en meny. lösenord och sånt behövs isf också så manualen är nog det bästa att kolla i


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Men asså ska man öppna portar i routern? jag kan komma in på raoutern med jag vet inte hur man öppnar portar eller vilka portar man ska öppna.... hjälp

nj
Medlem

Läs manualen och/eller portforward.com.

Medlem

Tråd flyttad.

Inaktiv

så du menar om jag gör en port som det står på denna sidan : http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dl...
Så ska ajg kunna creata ?.. kan inte.

Medlem

Fixa så att du öppnar en port i din router t ex 49000 (både UDP och TCP).
Sen ska det skickas till ditt interna IP nummer t ex 192.160.0.100

Öppnar jag en port hos mig, och ger dom mitt IP som är ut på INTERNET (alltså INTE ditt interna), så kommer dom in på mig om jag har gjort som ovanstående

M a o så måste du säga till dom att ditt IP är 79.200.18.119 eller vad det nu är, sen ska dom nog komma in hos dig, dom kanske måste veta din port också.

nj
Medlem
Skrivet av Mickenilsson:

så du menar om jag gör en port som det står på denna sidan : http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dl...
Så ska ajg kunna creata ?.. kan inte.

En? Du måste nog öppna alla portarna som står där.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av Mickenilsson:

så du menar om jag gör en port som det står på denna sidan : http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dl...
Så ska ajg kunna creata ?.. kan inte.

En? Du måste nog öppna alla portarna som står där.

??
Han skulle väl starta en egen server, då ska han väl inte behöva öppna fler än 1 port ?

nj
Medlem
Skrivet av Belse:
Skrivet av nj:
Skrivet av Mickenilsson:

så du menar om jag gör en port som det står på denna sidan : http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dl...
Så ska ajg kunna creata ?.. kan inte.

En? Du måste nog öppna alla portarna som står där.

??
Han skulle väl starta en egen server, då ska han väl inte behöva öppna fler än 1 port ?

Om du kikar på länken så står det att WarCraft 3 använder en port range, och antagligen så är det väl lite slumpmässigt vilken/vilka av dem som används så alla behöver öppnas så då räcker det inte att öppna bara en ensam port.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av Belse:
Skrivet av nj:
Skrivet av Mickenilsson:

så du menar om jag gör en port som det står på denna sidan : http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dl...
Så ska ajg kunna creata ?.. kan inte.

En? Du måste nog öppna alla portarna som står där.

??
Han skulle väl starta en egen server, då ska han väl inte behöva öppna fler än 1 port ?

Om du kikar på länken så står det att WarCraft 3 använder en port range, och antagligen så är det väl lite slumpmässigt vilken/vilka av dem som används så alla behöver öppnas så då räcker det inte att öppna bara en ensam port.

Inte när han ska öppna en egen server väl ??
Låter konstigt tycker jag.
Men ajja, kan ju ha fel, har jag haft ett flertal ggr
Men om jag skulle öppna en Q2 server så öppnar jag bara 1 port, kanske är annorlunda med WC3 ?!?

nj
Medlem
Skrivet av Belse:

Inte när han ska öppna en egen server väl ??
Låter konstigt tycker jag.
Men ajja, kan ju ha fel, har jag haft ett flertal ggr
Men om jag skulle öppna en Q2 server så öppnar jag bara 1 port, kanske är annorlunda med WC3 ?!?

Jo, det är annorlunda för Q2 och WC3, läser man network troubleshooting-tråden som finns i Battle.nets forum så skriver en Blizzard poster själv att hela rangen 6112-6119 måste vara öppen för att kommunikationen med Battle.net ska fungera ordentligt.
Just strategispel är rent hemskt när det kommer till antalet portar som kan behövas öppnas för att spelen ska fungera, har min router fylld med både port forwards och trigger ports för Civilization 4 samt Dawn of War.

Medlem

Kan man inte bara öppna port 6112-6119 så ordnar det sig ??

nj
Medlem
Skrivet av Belse:

Kan man inte bara öppna port 6112-6119 så ordnar det sig ??

Borde göra det, förutsatt att man då inte har någon mjukvarubrandvägg på datorn som då blockerar.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av Belse:

Kan man inte bara öppna port 6112-6119 så ordnar det sig ??

Borde göra det, förutsatt att man då inte har någon mjukvarubrandvägg på datorn som då blockerar.

Japp, hoppas han skriver om han lyckades, så man får veta..

Inaktiv

Jag försökte göra som ni sade med att öppna alla protar (6112-6119)... Men efter jag öppnat 6117 så står det :"can't add new entity any more".... det verkade inte funka ändå.. och jag kan forfarande inte creata servrar.

Medlem
Skrivet av Mickenilsson:

Jag försökte göra som ni sade med att öppna alla protar (6112-6119)... Men efter jag öppnat 6117 så står det :"can't add new entity any more".... det verkade inte funka ändå.. och jag kan forfarande inte creata servrar.

hände samma för mig ngn som vet hur man fixar?

1
Skriv svar