Prisvärda dubbla skärmar

Medlem
Prisvärda dubbla skärmar

Tjena!

En av mina skärmar (LG IPS237LY) har börjat krångla och ge ifrån sig ett brusande/pipande ljud när man sätter på den. Detta ljud försvinner efter någon minut så det är inte jättestörande direkt. Idag stötte jag även på problemet att den startade och visade bild i någon sekund, men sen stängde den av sig själv igen vilket för mig är ett tecken på att den börjar bli gammal och håller på att dö. Eventuellt fick jag den att funka igen genom att koppla in min PS4 och fippla med inställningarna på skärmmenyn, men misstänker att det kommer att dyka upp igen. Min andra skärm (Samsung SyncMaster B2230) är ganska gammal och jag har funderat på att byta ut den ett bra tag.

Så nu letar jag helt enkelt efter två nya skärmar. Anledningen till att jag vill ha två skärmar är att jag tycker om att ha fler saker uppe samtidigt (t.ex ett spel på ena och en livestream/youtube på andra) samt att jag använder det en hel del i mitt jobb när jag jobbar hemifrån. Prisklass skulle jag säga ligger runt 1500-2500 per skärm och tekniska specifikationer har jag inte så stor koll på tyvärr, det är lite därför jag frågar här. Så finns det några bra alternativ i den prisklassen?

Tack på förhand!

Edit:
Efter lite research på hur andra har löst det så verkar det som att det jag vill ha är en gamingskärm som är lite tuffare och den andra skärmen är inte så noga då jag endast kommer att ha webbläsaren där i de flesta fall. Är detta rätt antaget?

Medlem

Om det verkligen är "oväsentligt" hur bra den sekundära skärmen är mer än att kunna använda den som youtube skärm etc så kan du göra i princip som jag gjort:
Jag la drygt 6k på en primär spelskärm, en Asus MG279Q 2560x1440@144Hz, och drygt 600kr på en begagnad, men relativt "ny" Benq 1920x1080@60Hz skärm.

Du kan komma billigare undan vad gäller din primära skärm än vad jag gav genom att köpa en med TN panel istället, man offrar ju då en del i bildkvalité men slipper problem som uppstår med AHVA.

Medlem

Tack för svaret! Det låter som precis det jag vill göra. Då gäller det bara att hitta en bra gamingskärm i min prisklass.

1
Skriv svar