Problem med datorn.

Medlem
Problem med datorn.

Hej, jag har haft mkt problem med datorn på sistone, väldigt mycket problem med spel så jag har startat en hel del trådar här på FZ.se

Mitt nya problem här är att när jag spelar spel som tex, Crysis, C&C 3. COD4 och flera spel så mitt i spelet efter ca 5-10 minuters ingame spelande när allt ting börjar kännas okej.

när man ligger först på listan, på den servern man spelar på. så mitt i allt så blir skärmen bara svart.
INTE DIREKT helt svart, jag kan se väldigt svakt bild från skärmen, kan se spelet skit lite.

Men sen när jag ALT + TAB'ar så blir allt till bra igen (När jag är på skrivbordet). men om jag skulle Tabba till backa till spelet så blir de svart igen.

Jag har tagit bort dam och sånt på grafikkortet och de, tagit bort massa onödiga saker som drar ström.

Och jag har haft spelandet fel frit. men nu så har det kommit, Jag skulle bli jätte glad om nån visste det perfekta svaret till mitt problem. :heart:


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Medlem

Hur varmt blir grafikkortet när du spelar?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Hur varmt blir grafikkortet när du spelar?

Det är inte så varmt, Datan är fortfarande kall. Det här händer också när datan stått avstängd 1 hel dag/natt.


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Medlem

Datan, vad menar du då, chassit eller typ komponenterna?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Datan, vad menar du då, chassit eller typ komponenterna?

Jag vet att graffikortet inte är för varmt, min data kunliga farsa kollade om de va nåt fel me graffikortet om de var för varmt, men de var de inte..


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Medlem

Avinstallera drivrutinerna till graffet, sen installerar du dem igen.

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

Vad är det för grafikkort.

Är det fläkt på grafikkortet och snurrar den.

Om det fortsätter smida och bara är bilden bör det vara grafikkortet.

Kollat kontakter?

Kollat så att det är bra kylpasta? Tunnt lager.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Vad är det för grafikkort.

Är det fläkt på grafikkortet och snurrar den.

Om det fortsätter smida och bara är bilden bör det vara grafikkortet.

Kollat kontakter?

Kollat så att det är bra kylpasta? Tunnt lager.

GeForce 6600 Gt. Fläkt, ja den snurrar.


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Inaktiv

Det är inte omöjligt att kortet nått sin pensionsålder. Vill minnas att det kortet blev ganska varmt och eftersom det är rätt gammalt så har kylningen troligtvis blivit sämre med åren.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Det är inte omöjligt att kortet nått sin pensionsålder. Vill minnas att det kortet blev ganska varmt och eftersom det är rätt gammalt så har kylningen troligtvis blivit sämre med åren.

Okej, jag har kommit fram till att det blir ett nytt graffikort med nytt nätagg.


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Medlem

Jag rekommenderar dig att skaffa ett Corsair VX450W och ett 4850 kort.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Jag rekommenderar dig att skaffa ett Corsair VX450W och ett 4850 kort.

Word. Bättre och prisvärdare blir det inte.

1
Skriv svar