Problem med grafikkort

Medlem
Problem med grafikkort

Hej har ett litet problem med Grafikkort!

Jag har precis köpt mig ett GeForce 8500 GT som jag tänkte skulle kunna fungera för att spela lite Half Life 2. Problemet är att när jag sätter i kortet i datorn och skall starta kommer det inte upp något på skärmen fast datorn börjar att låta som om den startar upp. Jag har tagit ut kortet ett par gånger och sett till så att det verkligen sitter i men det händer ingenting funkar inte!

Vad är det som spökar?

Har kollat lite på min moderkortstillverkares hemsida och hittar där en lista med Grfikkort som skall fungera till mitt moderkort.
Mitt kort finns tyvärr inte med där, kan det vara det som är felet eller är det något annat?
Här är en länk till listan:

http://www.asrock.com/mb/vga.asp?Model=775Dual-915GL&s=

Om det nu är det som är problemet så behöver jag givetvis ett nytt kort och tänkte då försöka byta in kortet jag köpt till ett GeForce 7600 GT eftersom att det kortet finns med på listan, men då dyker ett problem till upp. Butiken jag har köpt kortet på har inte GeForce 7600 GT, dom har bara GeForce 7600 GS. Vad är det för skillnad?

Medlem

Va har du för nätag? Den kanske inte orkade driva kortet.
Fungera det med det gammla om du testa nu? Körde du AGP eller Pcie innan?

Medlem

Har inte haft något grafikkort innan, grafkikminnet är sitter på moderkortet.

Vad jag har för nättag vet jag inte! Vart kollar man det?

Medlem

För att kolla vad man ha för nätagg räcker det ibland med att kolla på baksidan av nätaget. HAr man tur är det en klisterlapp där, annars är den på sidan av agget då meka lite tills du hittar den.

Avaktiverade du det gammla inbygda innan du installerade det nya? Om inte gör det, det ska gå göra i BIOS. Så ta ut kortet, kör på de gammla, gå in i bios och avaktivera det inbyggda kortet.

Medlem

Input 220-240 VAC Står det där man stoppar in strömsladden!

Hur kommer man in i BIOSen, har alldrig gjort det förut!

Medlem

Det står när man bootar, typ "press del to enter setup" eller något liknade f1 eller f2 är me vanligt.
Läs http://www.asrock.com/manual/775Dual-915GL.pdf för instruktioner hur du kommer in i BIOS och hur det ska konfigueras

1
Skriv svar