problem med nästan ny dator.

Medlem
problem med nästan ny dator.

Hej. för 10månader sedan köpte jag Komplett Gamer a20 från Komplett och den började krabba bara någon dag efter jag fått hem den men brydde mig inte om de då... men nu har de blivit för mycke och jag har fått nog.

Detta är problemet.
När jag spelar t.ex. World of warcraft och man närmar sig något ställe där datorn måste jobba lite så stannar i princip hela dator och den går ner på 1-3fps och sedan efter typ 30sek - 1min så går de igång sakta men säkert igen. Att försöka gå in på internet samtidigt som man spelar wow finns inte änns i tanken elr något annat problem i huvudsak går knappt att anvnända.

Även varit de gångerna när jag startat Call Of Duty: Black ops och när de ska connecta till internet så stannar allting och jag får göra ALT + F4 för att stänga av de och sedan försöka starta de igen. De brukar gå igång på försök nr 3 elr 4

När jag sitter på internet (Mozilla Firefox) och en polare ringer på Skype så hänger sig internet och så får man dra upp aktivitetshanteraren och stänga av den! de står Svarar inte och allt blinkar.

Datorn.
Western Digital SE16 500gb Sata2 7200RPM
Corsair Valvue S DDR3 1333MHz 2GB
Sapphire Radeon HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E
AMD Athlon II X4 630 Quad Core 2.8GHz
Gigabyte Socket-AM3 DDR3
Chieftec smart series 550W
till detta kör jag med Windows 7 64bit

Jag har garanti kvar på datorn men vill ändå se om man kan lösa detta själv innan man skickar iväg den.

Jag har kollat alla drivrutiner och allt är uppdaterat som de ska vara.

Inaktiv

Det har inte slagit dig att det kanske är din uppkoppling som strular?


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:

Det har inte slagit dig att det kanske är din uppkoppling som strular?

Kör du med trådlös router är det nog det, dem brukar krångla. Stäng av strömmen och sätt på igen.

Om du känner för att haxxa, inte så svårt bara läsa instruktionerna, så kan du byta firmwire på routern till antingen

http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database

http://tomatousb.org/

, har rykten om sig att fungera bättre än tillverkarnas egna. Fungerar inte till alla routers dock.

Medlem

sitter på 10/10 fiber.. vännernas datorer funkar fint på de.

Kör på en D-link router har både testat köra via de trådlösa och med sladd men samma problem ändå! även testat andra routrar.

Medlem

Låter ungefär som mitt, burken frös till sen klickade till sen funkade det igen efter några sek, Men det vara bara för mig att kirra ny disk, så nu kör man SSD som systemdisk och inga problem whatsoever.

Men det här du har låter extremare.

Medlem

Jag har en rätt ny h-disk ifrån min gamla dator på 1TB som jag skulle kunna sätta i istället och prova

Medlem

Kan ju vara värt att kolla det finns nyare drivrutiner till nätverkkortet alternativt moderkortet om nu dessa är inbyggda då en dålig drivrutin kan ställa till mycket problem.

Medlem

Jag hade samma problem med min burk.Köpte en cooler master GX 650w,så var det,datorn funkar hur bra som helst.Köpt på Komplett.........

Medlem

Du har väll garanti kvar så du kan ju skicka tilbaka den till dem så ska dom väll kunna fixa datorn din.

Medlem

jo men som jag skrev så vill man ju se om detta är ett problem man kan lösa själv innan man skickar iväg den!

Medlem

Varför skulle ens uppkoppling påverka FPSen?

Har du kollat så att alla temperaturer verkar vara okej?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv
Skrivet av Achronos:

Varför skulle ens uppkoppling påverka FPSen?

Har du kollat så att alla temperaturer verkar vara okej?

För att hans problem verkar vara över lag relaterade till just uppkopplingen och nätverkskortet. Har själv haft liknande problem där nätverkskortet mer eller mindre hade dött och som gjorde att jag fick fps-dippar från 125 till 10 fps i t.ex Quake 3. Bytte ut nätverkskortet och allting fungerade som det skulle igen.

Men det kan ju lika gärna vara hårddiskar, fläktar, nätaggregat, moderkort eller kassa drivers som strular så klart.

Datorer, vilken jävla hatkärlek det är ändå.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

kollade runt lite ang mitt problem och liksom 2gb ram. är inte detta en aning lite?

1
Skriv svar