Problem med Netgear WNR3500L

Medlem
Problem med Netgear WNR3500L

Jag tänkte öka hastigheten på trådlöst internet genom att använda Tomato (hörde att man kunde göra det).

Följde den guiden: http://www.youtube.com/watch?v=VTZiHMyCr6Y
Efter att ha uppgraderat firmware med ToastmanTomato-3500L.trx slutade routern att fungera. Power knappen lyste orange istället för grönt. Jag resetade routern flera gånger genom simpel metoden och 30/30/30, fiplade också lite med Netgear installations skiva jag fick med när jag köpte routern. Tillslut lyste routern grönt (har ingen åning hur jag lyckades) och internet började fungera.
Men jag fick inte wifi att fungera både på mobilen och på bärbara datorn hur jag än försökte att fixa på tomato inställningarna så var det fortfarande "Internetåtkomst saknas". Jag bestämde mig att skita i allt och nedgradera till WNR3500Lv2-V1.2.0.16_40.0.66.chk och fick samma problem... sedan dess får jag inte power knappen att lysa grönt.

Jag erkänner att det var ganska dumt av mig att hålla på med saker jag inte har någon åning om men trodde att det inte skulle vara några större strul.

Hur går jag tillväga nu och får det att fungera?

Tack i förhand!

Medlem

Uppgradera precis själv. Fick problem då jag uppgraderade till tomato(använde inte firmwaren i videon utan från hemsidan). Drog ur strömsladden, satte i den igen och det fungerade. Problemet innan jag drog ur sladden var att den fortfarande hade DD-WRT.

Jag har aldrig fått någon Netgear produkt att funka som den skulle. Det enda jag kunde göra var att köpa ett annat märke. Om ni har uppdaterat firmware då är det många gånger rökt, så vida inte tillverkar skickar ut något fix?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar