ceb
Medlem
Problem med skärm

Godkväll.
Jo nu är det så att jag har fått ett plötsligt problem med min Samsung Syncmaster 2233BW 22''. Helt från ingenstans stänger skärmen av sig själv och går in i sleep mode, precis som om den tappat kontakten med datorn. Datorn fortsätter att fungera som vanligt, ljudet försvinner inte och ända sättet att få igång skärmen igen är att starta om datorn. Jag har ominstallerat mina drivrutiner och även sökt efter nya.
Vore innerligt tacksam för hjälp!

För övrigt sitter jag på en 2 veckor ny burk inför den kommande spelhösten.

Intel i5 2500K 3.3Ghz (ingen OC atm)
Asus P8P67
XFX Radeon HD 6950 2GB
Corsair XMS3 1600Mhz CL9 8GB
Antec Küler H20 620

Mvh Sebastian

Medlem

Vad har du för nätaggregat? Har man ett för svagt nätaggregat så kan komponenter sluta fungera, och i det här fallet verkar vara grafikkortet. Det kan också vara glapp mellan grafikkortet och moderkortet eller skärmen till grafikkortet. Antar att det är DVI du använder?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

ceb
Medlem
Skrivet av WaltX:

Vad har du för nätaggregat? Har man ett för svagt nätaggregat så kan komponenter sluta fungera, och i det här fallet verkar vara grafikkortet. Det kan också vara glapp mellan grafikkortet och moderkortet eller skärmen till grafikkortet. Antar att det är DVI du använder?

Jag har ett Corsair AX650W, ledsen att jag inte nämnde det.
Har gått igenom alla sladdar och kollat efter glapp men allt är som det ska. Använder DVI.
Har även testat med en annan skärm men problemet är kvar.

Medlem

Om du drar ut DVI kontakten och låter strömkabeln sitta i, får du ett meddelande på skärmen som säger att den inte får någon signal? Om ja så är det någonting i datorn som strular, om nej så är det fel på skärmen. Vet att du har testat med en annan skräm, men det är bra att vara 100% säker.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar