Problem mellan hdmi anslutning TV och Dator

Medlem
Problem mellan hdmi anslutning TV och Dator

Hej

Har köpt en hdmi sladd som ska fungera för skicka film ifrån datorn till Tvn...

Grafikkort: Asus Radeon HD 5830 1GB och sen native HDMI
TV: LG Full HD 2 st hdmi portar ena vanlig och den andra dvi inn hdmi.
Använder Windows 7 64 bit

Problemet är att tvn inte hittar datorn i någon ytav portarna samt att datorn inte hittar någon annan bildskärm...

Har sökt med ljus och lykta efter ett svar på internet och provat det mesta...

Allt hjälp önskas!!!

Tack på förhand

Medlem

Laptop antar jag? Dom brukar kräva en liten knapptryckning för att aktivera HDMI-porten, typ (speciellaptopfunktionsknapp)+F4 eller nått i den stilen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

oj glömde jag säga det är stationär.

Medlem

Humm, men asså.. jag trodde ATI Mobility kort var till laptops och netbooks? Ptjaaa då har jag inte så mycket att komma med, har du senaste drivarna osv?
Se till så du har Catalyst control center installerat och inte bara drivern (vet inte om det gå o ha så, men iaf)

Finns även en "Force TV detection" klickruta under display options, testa den?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

hmm kollade på kartongen så står det Asus Radeon HD 5830 1GB och sen native HDMI säger det dig något?
sry trodde jag hade koll på vilket grafikkort det var

Har provat froce TV detection =( hittar inget. provat starta om datorn också med sladden i (ngn på ett annat forum som föreslog)

Medlem

Jag brukar köra hdmi mellan dator å tv då och då. Har även ATI jag...
Man skall inte behöva aktivera någonting, utan bara koppla in kabeln. När du stoppar in kabeln i datorn ska den automatiskt märka det, och din vanliga skärm borde blinka till. Sedan är det bara att navigera till rätt hdmi-kanal på tv, så ska du se din bakgrundsbild. Som default så är det extended-desktop, så har du svart bakgrundsbild kanske du misstar att kanalen är tom. Sätt på en bakgrundsbild så märker du direkt.

Medlem

den hittar hdmi kanalen rätt (går inte välja om inget är anslutet) men den visar "ingen anslutning".

Jag ska kolla med kjell & Co imorrn där jag köpte den och se om dom kan komma på något =/

Medlem

Ja det låter konstigt... Prova annan tv med om du har möjlighet.

Medlem

Kolla vilken frekvensuppdatering du kör på så att den inte är helt urmuppad. Isåfall, ställ ner den till 50/60Hz.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

gnu
Medlem

installerat senaste catalyst + kryssat i HDMI drivisarna?

Medlem
Skrivet av gnu:

installerat senaste catalyst + kryssat i HDMI drivisarna?

har gjort det nu avinstallerade det gamla och installerade igen för att vara säker. däremot så stod det att den inte hittade drivrutiner till grafikkortet efteråt. men när jag kollade i loggen så stod det att det lyckades...

Medlem
Skrivet av azynkron:

Kolla vilken frekvensuppdatering du kör på så att den inte är helt urmuppad. Isåfall, ställ ner den till 50/60Hz.

Det är 60Hz jag kör kan inte ställa ner det mer :/

Medlem

har testat allt känns det som tack för allas hjälp och tid. tänker att det måste röra sig om hårdvaru fel... ringer komplett så får vi se vad dom säger =/.

men kommer ni på något mer så är det bara att ropa till =).

obs vet att det inte är fel på varken tvn eller sladden då jag testade med polarns dator och då funkade det klockrent...

1
Skriv svar