Proll val: Q6600/E6850?

Medlem
Proll val: Q6600/E6850?

Haj,

Ska jag välja ett Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz eller ett Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz?

Och nej, jag håller inte på med överklockning.

Tack
/Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

För sent, valde Quad Q6600.

*Lås tråden*


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Bra val.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Bra val.

Hah, DarthZ kan det här!

WaltX gick du på magkänslan? Bra val, din framtid som gamer är säkrad

Medlem

Man tackar Känns att jag valde rätt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Och jag citerar "Like most of today's games, I think that the GPU is probably going to be the bottleneck a lot of the time. I would say that if you have a dual core of any kind, anything bought within the last year, you're probably fine - I would go for the graphics hardware, as that gets you tangible extra goodies. You'd want to own one of the 8800GTS or GTX, or a 2900XT. If you already have a good dual core - Intel will kill me for saying this - but there's no point in going quad-core this year."

Magnus Hansen ifrån skaparna av World in conflict, har hört EPICs Mark Rein säga samma sak, blir en 3GHZ Dual core för mig

Medlem

jag har oxå funderat på 6850 har hört att den skall vara bra


signatur

Alfa Bertil

Medlem

har iaf läst att quaden presterar sämre i de spel som finns idag.


signatur

thank you, come again

Medlem

Men i Crysis kommer Quad prestera bättre än E6850.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av huxflux:

har iaf läst att quaden presterar sämre i de spel som finns idag.

Nyare spel och dom flesta som kommer ut i redan höst kommer ha ett bättre stöd för multi-cores. Därmed kommer man märka större skillnad mellan single/dual/quad core. Att e6850 är bättre i spel just nu är bara snack för inget spel klarar av att använda all proccesorkraft innan minnen eller grafikkort flaskhalsar före. Så därmed är en quadcore mer prisvärd än E6850.

Och nästan alla nya processorer från intel klockar otroligt bra. Så saknas det kraft så ska en quad-core gå att överklocka till 3Ghz ganska lätt med hygglig luftgenomströmning genom chassit och ett moderkort med överklockningsinställningar.

Om man fortfarande inte vill ha en quad-core är E6750 mer prisvärd som kostar en tusenlapp
mindre och i princip den enda skillnaden är att den har en multiplier på 8 istället för 9.

Så mitt råd till alla gamers där ute - Välj klokt, välj Quad

Medlem

Det Mahlberg egentligen menar:

Välj Quad - Välj Klokt

Medlem

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=69767...

På swec har dom haft samma frågeställning och quaden vann med en liten marginal.

1
Skriv svar