Medlem
PS3 till iMac

Det är inte alltid populärt hemma att slänga igång ps3'an för att sedan ockupera tv'n i flera timmar framöver. Jag har därför funderat på om det går att koppla konsolen till min iMac.

Efter en del letande på nätet så verkar det som att det finns lösningar, men jag blev aldrig klok på exakt hur de gjorde. Någon här på forumet som är insatt och vet hur man ska göra?

Så enkelt som att koppla HDMI-sladden in i datorn var det ju inte

Jag kör redan PS3 Mediaserver och liknande då jag streamar film från dator -> konsol -> TV men det verkar inte fungera med spelsignalen.

Tacksam för tips. Avsäger mig från dryga kommentarer dock. Jag är noob på det här så bare with me!
Jag ber på förväg om ursäkt om detta redan snackats om i trådar tidigare.

Inaktiv

Beror på hur ny iMac du har. 27" med thunderbolt går inte att koppla till PS3 idagsläget.

Varför det inte fungerar handlar väl mest om att Apple måste få tummen ur röven och uppdatera firmwaren eller liknande.

Har du däremot en lite äldre iMac utan thunderbolt och istället en mini display så räcker det med att du köper en mini display -> hdmi converter så ska det fungera.

http://www.kanexlive.com/xd

Den kör brorsan med på sin 27" med mini display-port och det fungerar klockrent. Dom ska tydligen släppa en ny converter som ska fungera med thunderbolt men när den kommer återstår att se

Medlem

Lite intresserad själv också, Fast Xbox för min del då.

Medlem

jag köpte min 27" precis innan de släpptes med thunderbolt. Har däremot thunderbolt i macbooken.
Men då ska det alltså fungera.

Jag har i dagsläget en mini display-kabel med HDMI på andra änden, men jag behöver någon konverter också enligt den länk du gav. Får kika på det, hade varit ruskigt smidigt.

Medlem
Skrivet av manuelek:

Det är inte alltid populärt hemma att slänga igång ps3'an för att sedan ockupera tv'n i flera timmar framöver. Jag har därför funderat på om det går att koppla konsolen till min iMac.

Efter en del letande på nätet så verkar det som att det finns lösningar, men jag blev aldrig klok på exakt hur de gjorde. Någon här på forumet som är insatt och vet hur man ska göra?

Så enkelt som att koppla HDMI-sladden in i datorn var det ju inte

Jag kör redan PS3 Mediaserver och liknande då jag streamar film från dator -> konsol -> TV men det verkar inte fungera med spelsignalen.

Tacksam för tips. Avsäger mig från dryga kommentarer dock. Jag är noob på det här så bare with me!
Jag ber på förväg om ursäkt om detta redan snackats om i trådar tidigare.

Streamar filmer? Piratkopierar du eller vad är det du pratar om?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

Tänk på att även om iMac tar HDMI input så måste skärmen även stödja HDCP. Jag har för mig att deras Cinema LED 27" inte stödjer HDCP, så jag tror inte att det kommer gå med din iMac heller.

Medlem

Men följer man tidigare givna länk så står det explicit att den är för iMac 27".
Kostar dock ca 1700 i svensk nätbutik så det får funderas lite först på just hur mycket jag kommer nyttja den.

Mycket tacksam för tipset!

Medlem

Ja, med adaptern funkar det alldeles säkert. Läste aldrig tråden, ledsen.

Tänk också på att du får "nöja dig" med 720p (läs deras FAQ).

Medlem

Nöjer mig redan med 720p (BF3 verkar inte stödja 1080 eller så gör jag något fel).

1
Skriv svar