Medlem
Är denna bra?

Jag ska köpa en ny dator och tänkte bara kolla om det är någon här som hittar något som eventuellt drar ner datorn eller som jag borde tänka på.

Två saker bara:
1. Ja, jag vill att de bygger den. Jag har inte tid att tänka på vad det är för fel när/om det blir fel på den. Bättre att låta någon annan ta hand om det.
2. Jag har ett antal serienummer till Windows så jag behöver inte det (därför det saknas).

Ni hittar datorn här:
http://www.skottet.se/datorkop/Komplett.pdf - sammanställning
http://www.skottet.se/datorkop/Komplett_dator.pdf - "Plocka ihop" datorn

Tack för att ni tar er tid.

Inaktiv

Jaa, klart att den är bra.

Dock känns de lite maffigt 19k, när ja själv har nästan samma sånär som på grafikkortet o jag fick de för under 10 .. men antar att grafikkort och något bättre skärm väger upp.

Komplett är bra med garanti och support så de är bra o köpa därifrån ! Go for it !


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Hmm, vad har du?
Varifrån köpte du och byggde du själv (antar det)?

Inaktiv

ASUS P5Q PRO, Q9550,4GB RAM,HD4850, WD Caviar 500 GB + en lika stor extern ,Antec chassi, Corsair 750 W TX typ .. Samma sony läsare som den du visar .. Vista Home Premium 64 bit + nåra fläktar och en 22" LG, Flatron Wide

Ah, joo, självklart byggde ja själv, annars kommer man inte undan lika billigt. Köpte från dustin för typ nån månad sen då de hade nån drive. Skärmen hade ja sedan innan, men även med den inräknad blev de inte mer än 10k.

Så de är väll gpu:n o skärmen som är dyrare, oså får du ju 3 års support.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Jag tittade lite genom pricerunner på priserna om man köper del för del och fick resultatet att man sparar 314,51 kronor.

Så låter skumt att du fick den så billigt. :/

http://www.skottet.se/datorkop/datorkop.doc - min kontroll

Inaktiv

Joo asså, de är sant. Fick moderkort, gpu, ram och cpu för 4500 typ. Osen plus de andra blev knappt 10k. Kan kolla upp exakt vad ja betalade senare när ja kommer hem.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Okej, men då hade du tur kanske?

Inaktiv

Hehe ja det kan man nog kalla det... Samma paket (med skillnaden att det är 2x2gb minne istället för 4x1) kostar 7195 kr på dustin nu... Sanslöst. För tillfället råder undantagstillstånd på datormarknaden, det du köpte igår har ökat i värde!


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Ursäkta, hittar inte riktigt exakt vad jag paya, o har inte tid o leta upp det atm. Men som du sa, och paddan har kollat upp. Jag hade nog väldiugt tur Tycker iaf absolut inte du gör ett dåligt köp.

Du får allt ihopsatt, garanti, försäkring .. o komplett är ju inte kända för att ha överpriser så det är bara o slå till på ett sånt paket tycker ja ! Jag är förövrigt riktigt nöjd med processorn, ingen större skillnad mot extreme modellerna som finns:D


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Okej, det var många i ett annat forum så säger att det är bättre att satsa på billigare grejer för att de här grejerna kommer vara "värdelösa" ungefär samtidigt som grejer för halva priset... Någon som håller med?

1
Skriv svar